۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس ظرفیت نقاط ساحلی و بندری موردتوجه است

آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس ظرفیت نقاط ساحلی و بندری موردتوجه است

بوشهر- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: پوشش آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس ظرفیت نقاط ساحلی و بندری موردتوجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح پنج‌شنبه در سفر به استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون در عرصه مهارت‌آموزی در حوزه صیادی اقدامی نشده است و با توجه به استقرار بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور در دیر و وجود ظرفیت کشاورزی تولید خارج از فصل باید مرکز مهارت‌آموزی در این عرصه موردتوجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: بندر دیر دارای بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور و ظرفیت بالایی در عرصه تولید محصول گوجه‌فرنگی و گردشگری دریایی است که باید بر اساس این ظرفیت‌ها، مهارت‌آموزی موردتوجه قرار بگیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان از ظرفیت بالایی در عرصه مهارت‌آموزی برخوردار است که برای سایر شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان دیر باید بر اساس توانمندی‌های تولیدی و اشتغال‌زایی مرکز مهارت‌آموزی ایجاد شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: مهارت سرمایه‌های موجود در بندر دیر باید ارتقاء داده شود و بر اساس توانمندی این شهرستان لازم است مرکز فنی و حرفه‌ای موردنیاز مردم تأسیس شود.

هاشمی افزود: پرورش ماهی در قفس در دریا را یکی از ظرفیت‌های دیگر استان بوشهر است که باید بر اساس آموزه‌های فنی و مهارتی، سرمایه‌گذاران در این حوزه آموزش ببینند تا تحولی بزرگ ایجاد شود.

وی تصریح کرد: جهت‌گیری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این مقطع زمانی را معطوف به استان‌های ساحلی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هفت استان ساحلی در کشور وجود دارد هرچند تاکنون به سازمان توسعه دریایی نرسیده‌ایم ولی با توجه به نقش مهم دریا در توسعه و اقتصاد کشور و پایداری جمعیت ساحل‌نشین نباید این ظرفیت نادیده گرفته شود.

باید نگاه دریایی ایجاد شود

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: باید نگاه دریایی ایجاد شود تا بتوان دریا را رونمایی کرد و سهم، اثر و نقش آن در پیشرفت و توسعه کشور دیده شود و هدف از این نگاه تمرکززدایی در حوزه ملی با توزیع توان مربی‌ها اقصی نقاط مستعد جهت رشد و جهش است که یکی از آن‌ها در کنگان رقم خورد که به مرکز تربیت مربی و ارتقا مهارت تبدیل شد.

هاشمی بیان کرد: باید در بعد آموزش استان بوشهر به ظرفیت بالایی دست یابد که برای تحقق این مهم از نیروهای مربی پروازی استفاده می‌شود.

واگذاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی

وی از واگذاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: باید چنان رغبت و مهارتی ایجاد شود که آن مربیانی که از مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند بعداً درخواست ایجاد آموزشگاه‌های آزاد کنند که ما در برنامه میان‌مدت کل آموزشگاه‌های دولتی مهارتی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید در جایگاه حاکمیتی برنامه‌ریزی و فعالیت کند که شامل صلاحیت حرفه‌ای، سنجش، صدور گواهینامه، برپایی آزمون‌ها، استانداردهای مهارتی و آموزشی است که روی این بخش‌ها ورود جدی‌تری می‌شود.

کد خبر 4759655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha