۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶

رئیس اتاق کرمان:

سالانه دو میلیارد دلار کالا از کرمان صادر می شود

سالانه دو میلیارد دلار کالا از کرمان صادر می شود

کرمان - رئیس اتاق بازرگانی کرمان از صادرات سالانه دو میلیارد دلار محصولات کشاورزی و صنعتی از این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی طبیب‌زاده صبح جمعه در نشست فعالان بخش خصوصی با رایزنان و سفرای کشورهای مختلف دنیا بیان داشت: کرمان استانی  پهناور و دارای جاذبه‌های فراوانی است.

وی با اشاره به اینکه کرمان را به عنوان استان «ترین ها» معرفی می کنند، افزود: این استان بزرگترین استان ایران است ما کرمانی‌ها به مهمان‌نوازی معروفیم که شاخصه بارز کرمانی هاست و تمام جهانگردان مشهور مثل مارکوپولو بر این گفته صحه می‌گذارند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: کرمانی‌ها در دنیا به دو خصیصه مشهور هستند اول این که آن‌ها ساده و صمیمی هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند و خصیصه دیگر شناخت کرمان به عنوان مرکز تجاری جنوب شرق است.

طبیب‌زاده یادآور شد: شهداد به عنوان گرمترین نقطه زمین و بزرگترین بنای خشتی جهان در شهرستان بم قرار دارد بزرگترین معدن روباز و سنگ آهن در کرمان است، اختلاف دمای بالا در کرمان باعث تنوع گیاهی و فرهنگی زیادی در این استان شده است.

وی گفت: یک فرضیه مطرح شده که استان کرمان خاستگاه تمدن بشری و خط است که در این خصوص مشغول بررسی هستیم و به زودی به دنیا معرفی خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان گفت: استانی با این تنوع فرهنگی، گیاهی و صنعتی می‌تواند بهترین گزینه برای مراودات خارجی باشد لذا شناخت ایران را از کرمان شروع کنید.

وی افزود: در استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی داریم همچنین در راستای وضعیت اقتصاد با رویکرد صادرات استان پهناور کرمان به دلیل تنوع محصولات گیاهی و صنعتی بیش از دو میلیارد دلار صادرات در سال داریم.

طبیب‌زاده یادآور شد: ۲۶۵ میلیون دلار در سال ۹۶ صادرات داشتیم ولی سال گذشته این آمار به دلیل وجود آفات کاهش یافت.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۲۳ درصد صادرات از استان به کشورهای مختلف صادر شده که بیشترین صادرات مربوط به سال ۹۶ به تاجیکستان بوده است.

رئیس اتاق کرمان گفت: بیش از ۵۰۳ کالا از تعرفه تشویقی برخوردار شدند که بیش از ۵۰ قلم از این آمار امکان تولید در کرمان داشته است لذا ما می‌توانیم ارتباط تجاری با اوراسیا داشته باشیم.

وی ابراز داشت: استانی در حال توسعه هستیم و کارخانجات بزرگ در استان ما در حال ساخت است و ما حتما به مواد اولیه برای تکنولوژی نیاز داریم لذا بر اساس تجربیاتی که ظرف چند سال گذشته داشتیم بازارهای هدف را شناسایی و اهداف و ظرفیت‌ها را بررسی کردیم.

وی گفت: با افغانستان مراوداتی داشتیم همچنین با آمریکای جنوبی هم مذاکره کردیم و با ساحل عاج، پاکستان، اتریش و آلمان هم مراوداتی داشتیم.

وی افزود: اتاق کرمان تحت همراهی و همکاری با مدیریت استان است لذا کرمان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید و امیدواریم این جلسه سرآغاز تعاملات بیشتری باشد.

کد خبر 4760299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha