۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با گروه های تکفیری و افراطی:

اندیشه تکفیر ابزاری برای رسیدن دشمنان اسلام به خواسته هایشان است

اندیشه تکفیر ابزاری برای رسیدن دشمنان اسلام به خواسته هایشان است

سنندج - رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با گروه های تکفیری و افراطی گفت: دشمنان اسلام سعی دارند با تشکیل گروه های تکفیری و گسترش اندیشه های تکفیری راهی برای رسیدن به خواسته های خود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسن زمانی پیش از ظهر یکشنبه در همایش نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان های افراطی و تکفیری و راه های مقابله با آن که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشورهای استعمارگر هیچ مخالفتی با ادیان مختلف از جمله اسلام نداشتند اما با روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران کشورهای مختلف که منافع آنها به خطر افتاده بود در صدد برآمدند تا با ایجاد تفرقه این نظام را از هم بپاشند.

وی افزود: بهترین راه برای فروپاشی حکومتی اسلامی ایجاد نفاق و تشکیل گروه هایی با نام اسلام بود تا مسلمانان کشورهای اسلامی مختلف را به جان هم بیاندازند که داعش یکی از این گروه های تکفیری بود.

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با گروه های تکفیری و افراطی ادامه داد: در ابتدای شکل گیری این گروه هر چه فریاد زدیم این گروه از مسلمانان نیستند و توسط کشورهای امریکا و اسرائیل شکل گرفته اند کسی باور نداشت تا اینکه مقامات امریکایی پس از چند سال به این کار خود اعتراف کردند و حقانیت ایران در مبارزه با این گروه مشخص شد.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: پس از آن بود که به دستور مقام معظم رهبری و با فرماندهی سردار قاسم سلیمانی مبارزه علنی ایران با گروه داعش آغاز شد و جوانان غیور ایرانی توانستند کمر داعش را بشکنند و صدمات بسیاری را به پیکره آنان وارد کنند.

وی بیان کرد: هر سال شاهد شکل گیری گروه های مختلف تکفیری و افراطی هستیم که قصد دارند با نام اسلام برادر کشی را در منطقه رواج دهند و از این رو می توان گفت پدیده تکفیر خطرناک ترین و زیان بار ترین فاجعه تاریخ معاصر بوده که رقم خورده است.

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با گروه های تکفیری و افراطی گفت: امروز ادیان بزرگ و گوناگونی در جهان زندگی می کنند که در هیچ کدام از آنها فاجعه تلخ برادرکشی و تکفیر هم دینان خود در آن وجود نداشته است.

حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: متاسفانه تنها دینی که جریان تلخ تکفیر و برادرکشی در بین پیروان آن به وقوع پیوسته است، دین مبین اسلام است که امروز بر اثر اقدامات تکفیری ها در چشم جهانیان تنها دین پرچالش معرفی می شود.

وی افزود: این فاجعه هنگامی تلخ تر نیز می شود که قرآن کریم، اسلام را دین رحمت و رسالت پیامبر (ص) را بعنوان رحمت برای جهانیان معرفی کرده است.

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با گروه های تکفیری و افراطی ادامه داد: اگر چه اندیشه تکفیر در تاریخ گذشته فرق اسلامی به صورت کم رنگ وجود داشته و در مقاطعی از تاریخ در نقطه ای ظهور کرده و تعدادی از مسلمانان هم دینان خود را تکفیر کرده و یا کشته اند اما این هجمه ها هیچ گاه به گستردگی امروز نبوده است.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: این جریان امروزه در چندین کشور اسلامی و غیر اسلامی با نام های گوناگون مانند داعش شکل گرفته و به تکفیر پیروان مذاهب گوناگون اعم از شیعیان، شافعیان و دیگر مذاهب پرداخته، خون همه آنان را مباح دانسته و به کشتن صدها هزار کودک و زن و اعدام علمای شیعه و اهل سنت می پردازد.

وی بیان کرد: ابعاد مخاطره آمیز جریان تکفیر این الهام را به هر مسلمان دل سوخته و غیور و دل سوز می دهد که آرام نشستن و سکوت و تماشای گسترش این فتنه به هیچ وجه جایز نبوده و باید از تمام توان خویش برای مبارزه و محو اندیشه تکفیر استفاده کرد.

کد خبر 4762111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha