۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵

زنان کارآفرین استان قزوین:

بانوان متخصص و کارآفرین قزوین می توانند به اشتغال استان کمک کنند

بانوان متخصص و کارآفرین قزوین می توانند به اشتغال استان کمک کنند

قزوین- اعضای کانون بانوان بازرگان استان قزوین اعلام کردند: زنان متخصص، کارشناس و کارآفرین استان می توانند با اجرای طرح های اقتصادی به اشتغال و اقتصاد استان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفت نفر از اعضای کانون بانوان بازرگان استان قزوین عصر پنجشنبه با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

منیره قوامی مشاورعالی و عضو افتخاری کانون زنان، فاطمه غفوری نائب رئیس کانون ملی زنان کشور و رئیس کانون زنان بازرگان استان، سمیرا قانعی نائب رئیس کانون، مشاور بانوان حوزه معاونت عمرانی استانداری، طاهره پرهیزگاری عضو هیئت رئیسه کانون و مشاور زیست محیطی استانداری و شورای شهر، فرشته علیپور، زهرا بابایی فر و طاهره ورسه اعضای کانون در خصوص توانمندی بانوان استان و ضرورت استفاده از ظرفیت و ایده های کارشناسی آنها در حوزه اشتغال و تولید مطالبی بیان کردند.

فاطمه غفوری نائب رئیس کانون ملی زنان کشور در این جلسه اظهارداشت: سیاست گذاری اعلام شده از سوی استاندار جدید در خصوص کار جهادی برای ما نوید بخش بود و امیدواریم این رویکرد به اهداف متعالی خود برسد.

وی بیان کرد: زنان کارآفرین از سیاسی کاری و موضوعاتی چون بومی و غیر بومی دور هستند تا روحیه کار و تلاش و جهادی عمل کردن در جامعه رایج شود.

غفوری تصریح کرد: کانون بانوان بازرگان استان قزوین از دو سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و تلاش می کند شایستگی بانوان در عرصه های مهم و تاثیرگذار را نشان دهد و ثابت کند.

وی یادآورشد: این تشکل خصوصی وارد جناح بندی و سیاسی کاری نشده بلکه در مسیر کار و اشتغال و تولید حرکت کرده و توانمندی خود را بروز داده است.

رئیس کانون بانوان بازرگان استان قزوین تصریح کرد: بانوان در بخش های مختلفی چون صنایع دستی، هنر، اقتصاد و فرهنگ موفق عمل کرده اند و در حال حاضر نیز در شورای گفتگو حضور داریم و با ایده های کارشناسی برای رفع موانع تولید مشارکت می کنیم.

غفوری افزود: با راه اندازی شش کمیسیون تخصصی در کانون زمینه تشویق و حضور بانوان متخصص در امور فنی را مهیا کرده ایم و به عنوان تنها تشکل تخصصی وارد کار شده ایم.

بانوان مدیریت های صنعتی را بر عهده گرفته اند

وی اظهارداشت: کانون بانوان بازرگان استان قزوین می تواند مشاوری امین و تخصصی و بازوی کمکی برای مدیران اقتصادی استان باشد و با ایده های کاربردی خود در رونق تولید همراهی کند.

غفوری با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران اظهارداشت: گاهی اوقات بانوان کارآفرین در پشت درهای مدیران دولتی معطل می شوند زیرا هنوز برخی فکر می کنند زنان فقط برای صنایع دستی و هنرهای معمولی و درست کردن تنقلات و ترشی و شیرینی توانمند هستند در حالی که امروز زنان کارآفرینی داریم که در شرایط تحریم توانسته اند کارخانه های بزرگ را مدیریت کنند و موفق باشند.

مشاور شرکت شهرک های صنعتی استان اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه فنآوری ویژه بانوان توانستیم بخشی از این توانمندی را نشان دهیم و امروز باید نگاه مدیران و مردم را به نوع توانمندی بانوان تغییر دهیم و به روز باشیم.

غفوری اظهارداشت: در هفته آینده قزوین میزبان اولین نشست بانوان بازرگان کشور خواهد بود و ظرفیت خود را در این عرصه نیز نشان خواهیم داد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه کانون بانوان بازرگان از استقلال ماهیتی و کاری برخوردار شده اما استقلال مالی نداریم که از استاندار محترم انتظار داریم با تامین بودجه و اعتبار لازم کمک کنند تا بتوانیم دغدغه های خود را برطرف کنیم.

مدیر کلینیک صنعت استان قزوین بیان کرد: بزودی تفاهم نامه ای با پارک علم و فنآوری قزوین امضا خواهیم کرد تا در این عرصه نیز کارهای مهمی را عملیاتی کنیم.

در ادامه منیره قوامی عضو دیگر کانون گفت: با تشکیل کانون بانوان بازرگان تاکنون زمینه نشست های تخصصی با حضور صاحب نظران برگزار شده و به دستاوردهای خوبی رسیده ایم که در صورت حمایت استاندار محترم می توان از این ظرفیت برای اجرای طرح های مهم استان دربخش اقتصادی استفاده کرد.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: در زمان استاندار سابق بخوبی از بانوان حمایت می شد لذا انتظار داریم سیاست گذاری ها مدون و اصولی باشد تا با تغییر مدیریت ها برنامه ریزی ها دچار خدشه نشود.

طاهره پرهیزگاری مشاور زیست محیطی استاندار و شورای شهر قزوین هم اظهارداشت: برای ایجاد اشتغال و کسب و کار هماهنگ و سازگار با محیط زیست یک مدل جدیدی توسط بانوان طراحی شد که می تواند نتیجه بخش باشد.

پرهیزگاری گفت: به نظر می رسد سیکل معیوبی در جذب سرمایه گذار داریم که باید برطرف شود و در این راستا رویکرد ما حرکت در مسیر توسعه گردشگری، بوم گردی، صنعت و کشاورزی با مشارکت جامعه محلی و استفاده از تجارب سایر استانهاست.


 وی اظهارداشت: تاکنون آورده مالی نداشتیم اما برای کانون بانوان بازرگان ساختارهای مناسبی ایجاد شده زیرا اعتقاد داریم تا معیشت مردم تامین نشود نمی توان محیط زیست را حفظ کرد که در این راستا به نظر می رسد وقت آزمون و خطا نیست و باید از فرصت ها مانند زباله هایی که داریم و می تواند درآمدزا باشد بهتر استفاده کنیم.

مشاور محیط زیست استانداری قزوین یادآورشد: نیاز است بدون نگاه سیاسی از توان زنان بازرگان در کمیسیون های تخصصی استفاده شود و برای گام اول ایده اقتصاد سبز را می توانیم اجرایی کنیم.

در ادامه بقیه اعضای کانون دیدگاههای خود را در ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت زنان کارشناس مطرح کردند که مورد توجه استاندار قزوین قرار گرفت.

کد خبر 4765789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha