۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰

رئیس شورای شهر بیرجند خبر داد:

هفت میلیارد تومان اعتبار برای تملک ساختمان‌های اطراف میدان ابوذر

هفت میلیارد تومان اعتبار برای تملک ساختمان‌های اطراف میدان ابوذر

بیرجند- رئیس شورای شهر بیرجند گفت: هفت میلیارد تومان اعتبار برای تملک ساختمان‌های اطراف میدان ابوذر در راستای ایجاد میدان مرکزی شهر در نظر گرفته شده است.

ابراهیم تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارمهر اظهارکرد: یکی از طرح‌هایی که بر اساس پیشنهاد شهرداری بیرجند و تصویب شورای شهر اجرایی می‌شود، طرح توسعه میدان ابوذر است که خبر کلی آن در رسانه‌ها منتشر شد.

رئیس شورای شهر بیرجند بیان‌کرد: براساس این طرح بسیاری از ساختمان‌های اطراف میدان ابوذر چون بازارچه ابوذر، مغازه و پاساژهای طبق نظر کارشناسی اطراف تملک و در راستای طرح توسعه میدان ابوذر و ایجاد میدان مرکزی شهر تخریب می‌شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه در فاز اول طرح و با تخریب‌های صورت گرفته یک هکتار به میدان ابوذر افزوده می‌شود، افزود: کل طرح توسعه میدان ۱۱ هکتار است که در زیرمجموعه آن پروژه هایی چون ایجاد باغ ایرانی و میدان اجتماعات دیده شده است.

وی در زمینه بودجه پیش‌بینی شده برای فاز یک توسعه میدان ابوذر یادآور شد: در حال حاضر یک میلیارد تومان اعتبار برای تخریب‌ها و فضاسازی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: همچنین برای تملک مغازه‌ها و ابنیه اطراف میدان هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم فاز اول این پروژه مهم را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

تقی زاده اظهارکرد: در این طرح همه ساختمان‌ها و تأسیسات مربوط به شهرداری به استثنای ساختمان مرکزی شهرداری و همچنین ساختمان شورای شهر جمع آوری می‌شود.

کد خبر 4766601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha