۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲

رئیس دفتر رئیس جمهور:

چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم

چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم

یزد ـ رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر می خواهیم بمانیم، رقابت کنیم و به مردم خدمات ارائه دهیم، چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر شنبه در نشست صمیمی فناوران و مدیران شرکت های دانش بنیان و نوآفرین در پارک علم و فناوری یزد اظهار داشت: دانشگاه های ما باید از دانشگاه های آموزش محور به دانشگاه های مهارت محور تبدیل شوند و با مرور زمان دانشگاه می تواند با فضای فناوری های نوین، دانشگاه ها به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شوند.

وی افزود: دانشگاه هایی که با صنعت مرتبط هستند در بسیاری از کشورهای دنیا به خودکفایی رسیده اند و دانشگاه های صنعتی ما در حاشیه فعالیت های مختلف، پروژه های بزرگی را اجرا می کند لذا معتقدم که دانشگاه های ما حتما باید به این سمت حرکت کنند به گونه ای که هر صنعت و هر بخش وقتی با یک مشکل و معضلی مواجه می شویم بدانیم که هیچ راه دیگری نداریم که آن را از طریق دانشگاه حل کنیم.

واعظی در مورد قانون دانش بنیان ها نیز بیان کرد: این قانون مدتها تصویب شده و خاک می خورد و این قانون را دولت احیا و به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در دنیای امروز در هیچ حوزه ای نمی توانیم رقابت کنیم و اگر فناوری های نوین را وارد این بخش ها نکنیم به سرعت عقب می افتیم با هزینه بالا و راندمان کم می توانیم به مردم سرویس بدهیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار است بمانیم و به مردم خدمات خوب بدهیم، چاره ای نداریم جز اینکه به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم و اگر دولت روحانی این همه فشار را تحمل کرد برای اینکه فضای مجازی گسترش پیدا کند، برای این نبود که برای تفنن و سرگرمی استفاده شود بلکه اساس آنچه در سال ۹۲ در وزارت ارتباطات برنامه ریزی کردیم، استفاده از آی سی تی به عنوان پیشران خدمات بود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سیستم بروکراسی کشور بیان کرد: از این سیستم ما هم رنج می بریم اما وقتی می خواهیم آن را اجرا کنیم، گیر سیستمی می افتیم که ۴۰ سال رویه دیگری داشته، برای ما روشن است که دولت الکترونیک یعنی شفافیت، دولت الکترونیک یعنی صرفه جویی در وقت و هزینه، جلوگیری از رشوه و ... همه زیرساختهای آن هم آماده شد اما برای اجرا مشکلاتی داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: ما نباید خسته و نا امید شویم، اگر راهمان درست است و هدفمان مقدس است بدانیم که همه با هم کمک می کنیم و به اهداف تعیین شده می رسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار یزد و دیگر مسئولان استان خواست تا کار شرکت های دانش بنیان را جدی تر پیگیری کنند و آنها اگر بدانند که مسئولان آنها نسبت به کار آنها اهتمام دارند، انگیزه آنها مضاعف خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که هیچ چاره ای جز حمایت از  آنها نداریم و ما اگر حتی تحریم هم نداشتیم باید به نیروهای نخبه و کارآفرین و دانش بنیان اعتماد می کردیم زیرا برای موفقیت کشور و آبادانی آن راهی جز رسیدن به فناوری های روز نداشتیم.

وی ادامه داد: راه ما امروز بسته است اما باید میانبر بزنیم و باید به سمت تولید برویم آن هم نه تولیدی که مختص کشور باشد بلکه باید صادر کنیم زیرا در این صورت است که معنای رقابت را خواهیم فهمید اگر محصول رقابتی شد، درجا نمی زند و مرتب با کیفیت خوب پیش می رود.

کد خبر 4766978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی نسیمی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      اتفاقا جناب ربیعی یادشان رفته که برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول جناب جهانگیری با اقتصاد دانش بنیان میلیاردها تومن به جیب زدند،خداوند به اعمال انسانها آگاه تر است