۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱

پدر پیوند مغز استخوان ایران خبر داد؛

استفاده از سلول‌های قاتل سرطان برای درمان بیماری‌های بدخیم خونی

استفاده از سلول‌های قاتل سرطان برای درمان بیماری‌های بدخیم خونی

اراک- پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: بهره گیری از سلول های قاتل سرطان در حال کشت، برای درمان سرطان سینه و بیماری های بدخیم خونی به زودی در کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور اردشیر قوام زاده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: در کشور ۱۹ مرکز پیوند مغز استخوان وجود دارد که تیم های بسیاری در آنها در حال فعالیت هستند و با راه اندازی بیستمین مرکز پیوند مغز و استخوان در استان مرکزی، این آمادگی وجود دارد که هرچه سریع تر نیز در این زمینه شاهد اقداماتی باشیم.

پدر پیوند مغز استخوان ایران گفت: سلول های قاتل سرطان در کشور در حال کشت است و پس از مشخص کردن بیماران مناسب برای این درمان، به منظور مداوای سرطان هایی همچون سرطان پستان و بیماری های بدخیم خونی به زودی در داخل انجام می شود.

قوام زاده بیان کرد: مرکز جهاد دانشگاهی استان مرکزی با دانشگاه علوم پزشکی اراک هماهنگ هستند تا در خصوص درمان سرطان پستان در شهرستان های تفرش و اراک اقدامات لازم را انجام دهند و با راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان در استان هزینه و مشکلات درمان بیماران سرطانی این استان کاهش پیدا کند.

وی گفت: همانطور که سرطان در تمام دنیا افزایش پیدا می کند در ایران نیز با افزایش روبرو است و این گونه نیست که تنها مربوط به ایران باشد، پس با تشخیص به موقع می توان از بروز آن پیشگیری و یا آن را درمان کرد.

پدر پیوند مغز استخوان ایران خاطر نشان کرد: بدون درمان بودن بیماری سرطان یک باور غلط است و این بیماری قابلیت درمان دارد، در این زمینه بایستی به موقع اقدامات تشخیصی و درمانی صورت پذیرد تا اثربخش باشد.

کد خبر 4767157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha