۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱

رئیس پارک علم و فناوری یزد:

یزد پتانسیل تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش بنیان را دارد

یزد پتانسیل تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش بنیان را دارد

یزد ـ رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: یزد این پتانسیل را دارد که به پایلوت اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی لطفی ظهر شنبه در نشست صمیمانه فناوران و مدیران شرکت های دانش بنیان و نوآفرین با محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: استان یزد جای پیشرفت بسیاری در حوزه شرکت های دانش بنیان دارد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه های یزد بیان کرد: استان یزد به لحاظ بهره مندی از نیروهای فارغ التحصیل پتانسیل بسیار بالایی دارد و از نظر جمعیت دانشجویی نسبت به کل جمعیت، جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

لطفی با اشاره به اینکه اولین مرکز نوآوری کشور و اولین صندوق پژوهش و فناوری کشور در یزد راه اندازی شده است، افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان خدمات توسط این صندوق ارائه شده و از ۵۰ مورد وی سی که در کشور اتفاق افتاده، ۱۶ مورد مربوط به استان یزد بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد با بیان اینکه نگاه استان، تحقق توسعه مبتنی بر فناوری است، عنوان کرد: در بحث صنعت هم توجه به حوزه دانش بنیان بسیار قابل توجه است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مصوبات حوزه علم و فناوری استان یزد برای سفر رئیس جمهور خوب است و امیدواریم با حمایت دولت، این طرح ها مصوب و تکمیل شود.

لطفی خاطرنشان کرد: درخواست های ما چند صد میلیارد پول نیست ما مسئول محتوا هستیم اما زیرساختها نیز باید برای تامین محتوا کامل شوند.

وی تصریح کرد: مسئولیت ما این است که دست فارغ التحصیلان دانشگاه را بگیریم و آنها را به صنعت وصل کنیم اما دغدغه ما فضا و بودجه بوده و از ماموریت اصلی غافل شده ایم که بخشی از این موضوع نیازمند توجه مسئولان است که خوشبختانه استاندار یزد در این زمینه حمایت داشته است.

لطفی اظهار داشت: زمین طرح جامع را نیاز داریم چون برخی شرکت های دانش بنیان نیاز به توسعه فضا و ایجاد کارگاه دارند و با یک بودجه ۱۰ میلیارد تومانی می توانیم فاز اول را قبل از نیمه سال ۹۹ آماده می کنیم اما لازم است دستور لازم در این زمینه به اداره راه و شهرسازی برای اختصاص زمین داده شود.

وی، در مورد اراضی ۱۱ هزار متری اطراف مجموعه پارک علم و فناوری نیز بیان کرد: نیاز به این زمین داریم و امیدواریم دستور لازم در این زمینه از سوی دفتر ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی داده شود. را نیاز داریم که نیاز به دستور شما به راه و شهرسازی و سپس اختصاص بودجه برای ساخت آن دارد.

کد خبر 4767218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha