۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:

شاخص آلودگی هوا به بیش از ۱۵۰ رسید مدارس تعطیل شود

شاخص آلودگی هوا به بیش از ۱۵۰ رسید مدارس تعطیل شود

تهران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی زنگ ورزش مدارس تا پایان هفته به علت افزایش آلاینده ها خبر داد و گفت: شاخص آلودگی هوا به بیش از ۱۵۰ رسید مدارس تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده صبح یکشنبه  در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا طی سخنانی در خصوص مصوبات جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: در حوزه مدارس در این زمان باید تاکید کنیم که از فعالیت بدنی و ورزشی دانش آموزان در فضاهای باز مدارس شهر تهران و شهرستان های استان تهران جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید اموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران این موضوع را به مدارس ابلاغ و اعلام کند گفت: با ابلاغ این موضوع مدارس ضروری است که تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند لذا با توجه به افزایش آلاینده ها تا پایان هفته زنگ ورزش مدارس اجرایی نشود.

تقی زاده بیان داشت: اگر شاخص آلودگی هوا به بیش از ۱۵۰ رسید مدارس تعطیل شود ولی در حال حاضر با توجه به گزارش هایی که از هواشناسی دریافت کرده ایم این شرایط به آن حد نخواهد رسید.

وی عنوان داشت: بحث تعطیلی مدارس عمدتا در باره پیش دبستانی ها و مهدکودک ها و مدارس ابتدایی خواهد بود و در صورتی اجرایی خواهد شد که شاخص ها به آن حد تعیین شده برسند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در خصوص افزایش استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی نیز بیان داشت: بلیت اتوبوس و مترو از فردا نیم بها می شود و در مقابل ۵۰ درصد هزینه عوارض ورود به طرح ترافیک افزایش می یابد.

تقی زاده اظهار داشت: برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا در تهران از فردا شب، ورود کامیون‌ها به شهر ممنوع می‌شود و پلیس برخورد جدی‌تری با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌ها خواهد داشت و با توجه به اینکه آلودگی هوا در جنوب و غرب استان تهران بیش از سایر مناطق است، از فردا تا پایان هفته محدودیت‌هایی برای فعالیت صنایع و معادن در این استان خواهیم داشت.

کد خبر 4767673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha