۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

تهاتر می‌تواند مشکل ارزی بازرگانان گلستانی با قزاقستان را حل کند

تهاتر می‌تواند مشکل ارزی بازرگانان گلستانی با قزاقستان را حل کند

گرگان- رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: تهاتر و تبادل کالا با کالا می تواند مشکلات ارزی بازرگانان گلستانی در تجارت با قزاقستان را حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر عصر سه شنبه مجمع تجاری قزاقستان و ایران در زمینه همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته استان گلستان روی اصلاح نژاد درختان و محصولات کشاورزی سرمایه گذاری خوبی انجام داده است و هم اکنون تولیدات کشاورزی این استان با بزرگ‌ترین تولید کنندگان دنیا رقابت می‌کند.

وی افزود: در گذشته در تولید محصولات باغی دارای نقاط ضعفی بوده ایم که هم اکنون این نقاط را برطرف کرده ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: در گذشته در گلستان فقط یک فصل هلو تولید می شد اما با اصلاحات نزاد انجام شده هم اکنون این محصول را در بازه زمانی ۴۵، ۷۵، ۹۰،۱۲۰ و ۱۴۰ روزه تولید می کنیم.

وی اضافه کرد: داشتن تولیدات و بازار دائمی و نیاز نداشتن به سردخانه برای بازرگان قابل توجه است و می تواند به توسعه تجارت منجر شود.

مهاجر به ظرفیت های تجاری گلستان و قزاقستان اشاره و بیان کرد: محصولات کشاورزی گلستان در قزاقستان بازار خوبی دارد و تبادل کالا  به کالا و تهاتر می تواند مشکلات ارزی تجار و بازرگانان را حل کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه صدور ویزای تجاری می تواند تسهیل کننده امر تجارت باشد، پیشنهاد داد برای مسافرانی که از ایران برای شرکت در کنفرانس های علمی به قزاقستان سفر می کنند ویزای کوتاه مدت علمی صادر شود.

مهاجر همچنین با بیان اینکه گلستان ظرفیت پذیرش توریسم درمانی از قزاقستان را دارد، گفت: هم اکنون مرغ مورد نیاز قزاقستان از آمریکا تهیه می شود و گلستان می تواند با تامین مرغ مورد نیاز قزاقستان، گوشت قرمز مورد نیاز را از این کشور تامین کند.

کد خبر 4770572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha