۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند خبر داد:

پیگیری برای سهمیه بنزین سرویس های مدارس و آژانس های خراسان جنوبی

پیگیری برای سهمیه بنزین سرویس های مدارس و آژانس های خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از پیگیری ها برای تخصیص سهمیه بنزین سرویس های مدارس و آژانس ها خبر داد و گفت: این سهمیه برای خودروهای دارای پروانه اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند یدالله غلام پور با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل درون شهری حق افزایش کرایاه را به بهانه گران شدن نرخ بنزین ندارند، اظهارکرد: هرگونه افزایش نرخ کرایه باید رسما از طریق وزارت کشور ابلاغ شود و شورای اسلامی شهر نیز مصوبه‌ای در این خصوص اعلام کند.

وی گفت: هنوز ابلاغی از سهمیه بنزین یارانه‌ای برای سرویس مدارس و آژانس‌ها نداشتیم اما پیگیر تخصیص این سهمیه هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر آژانس‌ها، سرویس مدارس و تاکسی‌های درون شهری حق مطالبه کرایه اضافه از مسافران را ندارند، تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده تخلف افزایش خودسرانه قیمت، با شماره ۳۲۳۳۸۰۳۴ تماس بگیرند تا برخورد قانونی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام ناوگان حمل و نقل درون شهری موظف به نصب نرخ‌نامه مقابل دید مسافر هستند اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که ابتدای امسال اعلام شده نرخ تاکسی دربستی بی‌سیم ورودی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و به ازای هر کیلومتر ۳۰۰ تومان است.

غلام پور ادامه داد: این نرخ در آژانس‌ها ۲ هزار و ۲۵۰ تومان ورودی و هر کیلومتر ۳۰۰ تومان اعلام شده و ورودی تاکسی‌های شهری نیز تا مسافت ۲ کیلومتر هزار تومان بوده که هر ۱۰۰ متر ۱۰ تومان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهمیه بنزین یارانه‌ای برای تاکسی‌های بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان و تاکسی‌های دوگانه ۲۰۰ لیتر اعلام شد که با پیگیری‌های انجام شده سهمیه دوگانه به ۲۵۰ لیتر افزایش یافته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تاکید کرد: سرویس مدارس نیز در صورتی می‌توانند از سهمیه بنزین یارانه‌ای استفاده کنند که در سامانه سپند ثبت نام کرده و پروانه فعالیت داشته باشند.

غلام پور با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی بیرجند فاقد مسافر است گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی در شهر افزایش یابد تعدادی اتوبوس آماده است که در صورت نیاز وارد خطوط شوند.

وی عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند ۹۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه تاکسی و ۲ هزار خودروی آژانس دارد.

کد خبر 4777031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha