۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱

معاون استاندار همدان:

زمینه نظارت بر طرح های اشتغالزای فراگیر و روستایی فراهم شود

زمینه نظارت بر طرح های اشتغالزای فراگیر و روستایی فراهم شود

همدان - معاون استاندار همدان گفت: طرح های اشتغالزای فراگیر و روستایی باید به گونه ای تصویب شود که زمینه نظارت بر آن‌ها بعد از تصویب طرح‌ها وجود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر پورمجاهد در جلسه کمیته نظارت بر اجرای طرح های اشتغال فراگیر و روستایی هدف از تشکیل جلسه را بررسی پرونده‌های متقاضیان استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر و همچنین هماهنگی تشکیل کمیته نظارت بر اجرای طرح های اشتغال فراگیر و روستایی عنوان کرد.

پور مجاهد افزود: با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه مسائل اقتصادی و معیشت مردم را هدف قرار داده است توجه به بحث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی مردم ضروری است.

وی با تأکید بر نظارت دقیق بر طرح های اشتغال زا بیان داشت: طرح های اشتغال زایی باید به گونه ای تصویب شود که زمینه نظارت بعد از تصویب طرح ها وجود داشته باشند و در این خصوص کمیته های فنی فعال عمل کنند  و نظارت عالیه مدنظر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: کل سهم ابلاغی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان همدان مبلغ ۳ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۲ هزار و ۴۴۲ طرح به مبلغ  ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد و پرداخت شده که ۸۲ درصد سهم ابلاغی است و با راه اندازی واحدها پیش بینی می شود برای ۶۵ نفر اشتغال ایجاد کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۹۱۲ میلیارد ریال از این تسهیلات مربوط به طرح های دستگاه های حمایتی کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۲۹۲ میلیارد ریال از تسهیلات عقد قرارداد و پرداختی مربوط به طرح های حمایتی است.

پورمجاهد عنوان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۲۵۱ طرح به مبلغ  ۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال نیز در بانک های عامل  درحال بررسی و تکمیل مدارک است.

کد خبر 4779194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha