۵ آذر ۱۳۹۸، ۷:۵۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۱۴ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد خراسان جنوبی پذیرش شدند

۱۴ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد خراسان جنوبی پذیرش شدند

بیرجند- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد استان تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده دوشنبه شب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در حال حاضر ۸۶ مرکز درمان اعتیاد در سطح خراسان جنوبی فعال است که شامل ۶۵ مرکز ام ام تی، هفت کمپ، یک مرکز اجتماع درمان مدار، دو مرکز مشاوره و پنج بخش بستری درمان اعتیاد کودکان می شود.

وی بیان کرد: طی هشت ماهه امسال بیش از ۱۴ هزار در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند و ۲۲۷ نفر از طریق قضات به مراکز ماده ۱۱۶ معرفی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در سال جاری دستگاه های حوزه درمان بالغ بر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان تفاهم نامه داشتند که از این میزان تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

مهدی زاده همچنین از شناسایی ۳۵۶ معتاد متجاهر در استان خبر داد و گفت: با پیگیری های ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال مشکل اعتبار در حوزه درمان رفع شده است.

وی، عدم پوشش بیمه ای درمان اعتیاد را یکی از مشکلات موجود در مراکز ترک اعتیاد دانست و گفت: با پیگیری های انجام شده این مشکل در سال آینده رفع می شود.

کد خبر 4781072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha