۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱

معاون عمرانی استاندار سمنان:

ورزش همگانی ترویج شود/ بهره‌مندی جوانان از ورزش ارزان

ورزش همگانی ترویج شود/ بهره‌مندی جوانان از ورزش ارزان

شاهرود - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه ادارات و ارگان‌های استان متولی ترویج ورزش همگانی باشند، گفت: امروز نیاز داریم تا ورزش ارزان را در اختیار جوانان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری صبح دوشنبه در مراسم افتتاح زورخانه امیرالمومنین(ع) شهر مجن شاهرود با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و مسئولان استانی و شهرستانی بابیان اینکه هر یک مترمربعی که به سرانه ورزشی اضافه شود یک‌تخت از بیمارستان‌ها کم خواهد شد، تأکید داشت: ارتقای سرانه ورزشی سبب ترویج سلامت جامعه می‌شود.

وی بابیان اینکه اختصاص اعتبارات در حوزه ورزش در واقع سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری است و نه هزینه، افزود: هر چه بیشتر به حوزه ورزش و سلامت اهمیت دهیم به همان نسبت خواهیم دید که سلامت جامعه ارتقا می‌یابد و این اصلی مهمی است که باید به آن پایبند باشیم.

ادارات، متولی ترویج ورزش همگانی باشند

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه جامعه نیازمند جوانان سالم است و این سلامت در بستر ورزش تقویت می‌شود، افزود: آنچه امروز زمینه این امر را می‌سازد همین زورخانه‌ها و اماکن ورزشی هستند که در کنار رشد بدنی و سلامت جوانان، به ارتقای اخلاق و معنویات در آنان نیز منجر می‌شوند.

فخری بابیان اینکه ورزشکاران در گودهای زورخانه به یاد خدا هستند و این معنویت باید تقویت شود، تأکید کرد: هر ذکری که گفته شود خیروبرکتی برای سازندگان مجموعه‌هایی ازاین‌دست به همراه خواهد داشت چراکه ورزش باستانی آیینی عرفانی و پهلوانی است که درواقع باید آن را یک نمایش عاشقانه دانست که در آن‌هم ذکر و صلوات جاری است و هم روح ورزشکاری.

وی در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه ورزش و جوانان استان سمنان باید زمینه‌ساز در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های ارزان ورزشی برای جوانان باشد، تأکید کرد: ادارات، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در شهرهای مختلف استان می‌توانند متولی ترویج ورزش همگانی باشند.

کد خبر 4786355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha