۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۸:۱۵

احمدی نژاد در همایش تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه کشور:

کارگران عزیزترین قشر جامعه هستند / بنگاه‌های غیردولتی کارگران را شریک کنند

کارگران عزیزترین قشر جامعه هستند / بنگاه‌های غیردولتی کارگران را شریک کنند

رئیس جمهور کارگران را عزیزترین قشر جامعه توصیف کرد و با با بیان اینکه کار و تلاش و مجاهدت مهمترین عامل برای ساختن کشور است، تاکید کرد: بدون کار هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد زیرا کار حرکت مستمر و شکوفا شدن خلاقیت هاست و اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید کار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد عصر امروز در هجدهمین همایش تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه کشور که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ، با تبریک روز جهانی کارگر به تمامی کارگران ایران وجهان گفت: امروز ما در متن یک حرکت انقلابی و تحول عظیم جهانی قرار داریم و می بینیم که جهان به سرعت درحال تحول به سمت قله کمال و سعادت برای انسانها است.

وی افزود: کانون این تحول و پرچمدار این حرکت به سمت قله ها ایران است و ما امروز موظف هستیم کشورمان را بسازیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ساختن کشور نیاز به چند عامل مهم داریم، گفت: عامل اول وحدت و همدلی است، اگر ملتی همه ثروت ها را در اختیار داشته باشد اما همدل نباشد کار به سامان نمی رسد.

وی افزود: ایمان و توکل به خدا دومین عامل برای ساختن کشور است که اگر ایمان نباشد راه گم خواهد شد و ایمان باعث ایجاد انگیزه می شود.

احمدی نژاد عدالت را سومین عامل خواند و گفت: علاوه بر توزیع عادلانه فرصت ها، عدالت باعث شکوفایی و رمز ماندگاری سیاسی و اجتماعی کشور است و بدون عدالت هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

وی کار و تلاش ومجاهدت را مهمترین عامل برای ساختن کشور دانست و گفت: بدون کار هیچ چیزی حاصل نخواهد شد. کار یعنی حرکت مستمر و شکوفا شدن خلاقیت ها واگر بخواهیم کشور را بسازیم باید کار کرد. هر کس بیشتر کار می کند شریف تر و هر کس بهتر کار کند عزیزتر است.

احمدی نژاد با انتقاد از برخی افراد که حرکت های دولت نهم را توزیع فقر قلمداد کرده اند، گفت: این افراد برخی مواقع عدالت را به توزیع فقر تشبیه می کنند، در حالیکه ما عقیده داریم ثروت ملی باید افزایش پیدا کند و رفاه عمومی بالا رود.

وی عزیزترین قشر جامعه را کارگران خواند و گفت: کارگران بنیان‌های جامعه و آینده کشور را می سازند و حیات سعادتمند را در جامعه برپا می کنند و آنچه ما به آن می نازیم حاصل کار است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کار باید به بالاترین ارزش اجتماعی تبدیل شود، اظهار داشت: ما در این مسیر پیش رفته ایم اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم.

وی خطاب به کارگران، کارفرمایان، مدیران و همه ملت ایران گفت: فرهنگ و اعتقادات ما با چیزی که در دنیا رایج است، متفاوت است ما یک ملت و یک تن واحد هستیم و می خواهیم ایران را بسازیم و مرزبندی هایی که در دنیا رایج است ما نداریم.

احمدی نژاد تصریح کرد: نگاه مادی غرب می گوید کارگر یک ابزار است ولی نگاه ما این نیست کارگر یک انسان و از بسیاری از مدعیان بالاتر است.

وی با اشاره به روابط کارگر و کارفرما ، خاطر نشان کرد: کارفرما باید مثل خود برای کارگرش دل بسوزاند و کارگر هم نباید نسبت به کارفرما دشمنی داشته باشد و اگر فضای همدلی که وجود دارد تقویت شود می توان با سرعت ده برابر پیشرفت کرد زیرا هم منابع و هم استعداد در کشور ما وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر قرار است قانونی نوشته شود باید در جهت تقویت همدلی باشد، گفت: اگر این موضوع را حل کنیم بزرگترین خدمت به جامعه کارگری کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به واگذاری سهمی از بنگاه های دولتی به کارگران، گفت: در بنگاه های دولتی، دولت تصمیم گرفت 5 درصد از سهام به کارگران واگذار شود و من به بنگاه های غیر دولتی توصیه می کنم کارگران را شریک کنند و فکر می کنم نتیجه خوبی داشته باشد.

احمدی نژاد با اشاره به مشکل مسکن کارگران، گفت: وزارت کار، وزارت مسکن ، وزارت صنایع و جامعه کارگری باید به کمک یکدیگر مشکل مسکن کارگران را حل کنند و از وزیر کار می خواهم که این امر را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع تحریم ها که از جانب دولت های غربی گفته می شود، اظهار داشت: آنها می گویند ما تحریم می کنیم ولی ما نگران نیستیم زیرا کارگران ما بهتر از آنان مسائل مورد نیاز را خواهند ساخت.

لازم به ذکر است، پیش از سخنان رئیس جمهور از 12 کارگر نمونه کشور، 4 گروه کار و 5 واحد نمونه کشور تقدیر به عمل آمد.

اسامی کارگران نمونه  عبارتند از :

1- خانم مهدیه زمزم زاده  استان کرمان 2- مجید براقانی فراهانی استان اراک 3- محبت علی ارژنگ استان تهران 4- کوروش دهقان نژاد استان خراسان رضوی 5- محمد جواد عشق آبادی استان سمنان 6- کامران سالم استان گیلان 7- عبدالرضا مرزبانی استان اصفهان 8- حسن جعفر زاده استان آذربایجان شرقی 9- قربانعلی رحیمی استان کرمانشاه 10- عباس سیفی استان همدان 11- علی کیاوری استان قزوین 12- هومن عزیزی استان چهارمحال و بختیاری.

اسامی گروه کاران نمونه:

1- رامین علی اکبری و حسن کتابی از استان قم شرکت صنعت یدک 2- حسین مکاری اکبرآبادی و محمد رضا خلج استان تهران، پارس خودرو 3- ارهام پولادیان و ناهید صفایی، استان فارس شرکت لعاب ایران 4- ساعد رحمت طلب و محمد رضا دست تنگ و کیومرث شجاعی زاده استان سیستان و بلوچستان، نیروگاه کنارک.

اسامی واحدهای نمونه:

1- شرکت مگا موتور 2- شرکت آرتاویل تایر استان اردبیل 3- صنایع چوب خزر استان مازندران 4- سیمان ارومیه استان آذربایجان غربی 5- شیرپگاه خوزستان از استان خوزستان.

کد خبر 478654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha