۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۸:۴۹

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

طرح آزمایشی ساخت مدرسه سبز در ۳ استان اجرا شد

طرح آزمایشی ساخت مدرسه سبز در ۳ استان اجرا شد

رشت- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: طرح آزمایشی ساخت مدرسه سبز در سه استان سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرالله رخشانی مهر صبح جمعه در این باره با اشاره به اینکه مهر گذشته ۱۰ هزار کلاس درس جدید به ادارات کل آموزش و پرورش کشور تحویل داده شد، اظهار کرد: در دهه فجر امسال نیز ۲ هزار کلاس درس دیگر نیز در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار می ‌گیرد.

وی به تامین اعتبارات نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: امسال اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱۰۰ درصد افزایش یافت به صورتی که می توانیم ۱.۵ برابر سال گذشته مدرسه بسازیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمک خیران در احداث مدارس، گفت: امسال خیران هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند که با این کار ۵۰ درصد مدارس نو را خیران به تنهایی ساخته و یا با دولت مشارکت کردند.

رخشانی مهر از ساخت مدارس سبز در کشور خبر داد و افزود: صرفه ‌جویی در مصرف انرژی، مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست در این مدارس با طراحی و معماری نو، استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد و انرژی‌های نو همانند انرژی خورشیدی در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه طرح آزمایشی ساخت مدارس سبز در سه استان سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران اجرا شده است، گفت: در سال‌های آینده این طرح در کل کشور اجرا می‌شود و در گیلان نیز احداث اولین مدرسه سبز به زودی آغاز می شود.

کد خبر 4790377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha