۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

میزان بارندگی‌ها در زنجان ۴۲ درصد رشد دارد

میزان بارندگی‌ها در زنجان ۴۲ درصد رشد دارد

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: میزان بارندگی‌ها در این استان نسبت به متوسط دوره آماری بیش از ۴۲  درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از آب منطقه ای زنجان، یوسف رضاپور افزود: در سال آبی جاری تا ۱۸ آذر ماه میانگین بارندگی‌ها در استان زنجان ۱۰۳ میلی‌متر ثبت شده  که این میزان بارندگی‌ها در این استان نسبت به متوسط دوره آماری بیش از ۴۲  درصد رشد یافته است و میزان بارندگی‌ها در مدت مشابه سال قبل ۸۹.۶ میلی‌متر بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان به حجم سدهای استان زنجان تا پایان روز ۱۸ آذر ماه امسال اشاره کرد و گفت: حجم آب سد تهم ۵۱.۷ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد آب آن اضافه شده است.

رضا پور ابراز کرد: منابع آب سد تهم برای سه بخش آب شرب شهری زنجان، محیط زیست و حق آبه بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سد تالوار ۱۲۹ میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار داشت: میزان حجم آن نسبت به سال قبل ۶۷ درصد رشد یافته وحجم مخزن این سد ۵۰۰ میلیون مترمکعب است که باید این ظرفیت آبی در سد پرشود سپس مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، از افزایش ۲۰ درصدی حجم آب سد تالوار خبرداد و گفت: میزان حجم آب این سد نیز ۶۶.۴ میلیون مترمکعب است و حجم آب سد کینه ورس تا ۱۸ آذر امسال سه درصد افزایش یافته که این میزان ۱۴.۹ میلیون مترمکعب است.

رضا پور به پر و مسلوب المنفعه کردن تعداد ۱۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: با این انسداد حدود  ۸ میلیون متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی صرفه جویی و ذخیره شده است.

کد خبر 4796764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha