۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری کارگاه مهارت آموزی زندانیان در مرکزی/ ۵۰۰ نفر آموزش دیدند

برگزاری کارگاه مهارت آموزی زندانیان در مرکزی/ ۵۰۰ نفر آموزش دیدند

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۴۱ کارگاه مهارت آموزی به منظور ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی برای ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان های استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ایزدی اظهار داشت: در ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد ۵۰۰ نفر از زندانیان در ۴۱ کارگاه جمعا به مدت ۴۰۰۰ ساعت آموزش تولید صنایع دستی دیدند.

وی گفت:  برای هر دوره آموزش مهارت صنایع دستی ۱۰۰ ساعت کارگاه در محل زندان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: این کارگاه ها در رشته های آثار چوبی شامل منبت و معرق و دست بافته های سنتی گلیم بافی و قلاب بافی بوده است.

ایزدی اضافه کرد: این کارگاه های آموزشی بیشتر در شهرستان های اراک- خمین و دلیجان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: به جهت حمایت از خانواده های زندانیان، در پایان هر فصل به مدت ۱۰ روز نگارخانه استاد واشقانی، جهت عرضه و فروش این تولیدات، در اختیار آنها قرار می گیرد.

ایزدی هدف از فعالیت این کارگاه ها را حمایت از خانواده زندانیان دانست و گفت: با فعالیت این کارگاه های حرفه آموزی زندانیان زمینه برای آموزش و اشتغال آنان فراهم شده و با عرضه این تولیدات ضمن پرداخت سود حاصل از فروش محصولات ساخته شده توسط زندانیان به خانواده های آنان زمینه برای اشتغال آنها در بیرون از زندان نیز فراهم شده است.

کد خبر 4797990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha