۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۳۴

استاندار مرکزی تاکید کرد؛

اجرای سند برنامه سازگاری با کم آبی استان مرکزی پیگیری شود

اجرای سند برنامه سازگاری با کم آبی استان مرکزی پیگیری شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: شرکت آب منطقه ای مرکزی باید اجرای سند برنامه سازگاری با کم آبی استان را پیگیری کند، چرا که با فراز و نشیب های فراوان به تصویب رسید.ه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگار با کم آبی استان استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: میزان بارندگی تا پایان آذرماه سال جاری در استان نزدیک به یکصد میلیمتر بوده است که در مقایسه با مدت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

 وی ادامه داد: میزان بارندگی ها تا پایان آذرماه سال جاری در استان تقویت دشت ها و پرشدن ظرفیت سدها را در سال آبی جاری نشان می دهد و باید تلاش کنیم همانند سال گذشته تمامی ظرفیت استان را برای ذخیره سازی نزولات آسمانی داشته باشیم.

 استاندار مرکزی گفت: مدیر عامل سازمان آب منطقه ای باید اجرای سند سازگاری با کم آبی استان را پیگیری کند چرا که با فراز و نشیب های فراوانی تصویب شد و نتیجه یک کار کارشناسی بوده و با محاسبات کشاورزان و جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی بیان کرد: فرمانداران به منظور حفظ منابع آبی برای نسل های بعد و ذخیره آن باید برای جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز برنامه داشته باشند.

آقازاده گفت: شورای تامین باید با حفر چاه های غیر مجاز مقابله کند و در صورت لزوم فرمانداران، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از قوه قهریه و رعایت مسائل قانونی استفاده کنند.

وی با اشاره به گزارش شبکه بهداشت مبنی بر نیترات بالای آب شرب شهر فرمهین اظهار کرد: تامین آب سالم بر عهده شرکت آب و فاضلاب است و آن چیزی که مهم است آب را با استانداردهای مناسب تهیه کرده و به مردم بدهیم.

از مصوبات این جلسه باید گفت، که بین ۱۵ الی ۲۰ حلقه چاه در شهرستان خمین، حداقل ۱۵ حلقه چاه در شهرستان ساوه ،۲۵ حلقه چاه در شهرستان خنداب و ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان اراک تا پایان سال مسدود می شود.

کد خبر 4799788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha