۵ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸

مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

ثبت ۱۴ هزار تولد در یزد/طول عمر مردان یزد به ۶۵ سال رسید

ثبت ۱۴ هزار تولد در یزد/طول عمر مردان یزد به ۶۵ سال رسید

یزد ـ مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: طول عمر مردان یزدی به طور میانگین به ۶۵ سال و طول عمر زنان به ۷۲ سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مکرمی، پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشستی خبری به مناسبت سالروز تأسیس ثبت احوال با اشاره به وقایع چهارگانه استان یزد اظهار داشت: در سال جاری از ابتدا تا امروز، ۱۴ هزار و ۸۲۱ نوزاد در استان متولد شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۴۷۷ نفر پسر و بقیه دختر هستند.

وی تعداد فوت شدگان استان در همین مدت را ۳ هزار و ۷۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: میانگین طول عمر مردان یزدی به ۶۵ سال و میانگین عمر زنان یزدی به ۷۲ سال رسیده است.

مکرمی عنوان کرد: تعداد ازدواج‌های ثبت شده در استان یزد در سال جاری ۴ هزار و ۷۱۶ مورد و آمار طلاق هزار و ۳۳۷ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در مورد جزئیات تولدهای استان یزد بیان کرد: میانگین سن مادران یزدی هنگام زایمان ۲۹ سال بوده و فراوانی نام‌های نوزادان به ترتیب از امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، علی، حسین، امیرعباس، محمد، علیرضا، محمدحسین و محمد طاها برای پسران و فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، ریحانه، نازنین زهرا، ریحانه، آیناز، آوا و حسنا برای دختران بوده است.

مکرمی اظهار داشت: میانگین سن ازدواج در مردان ۲۶.۶ سال و در زنان ۲۲ سال و میانگین سن طلاق در مردان ۳۶ سال و در زنان ۳۱ سال است.

وی، بیشترین علت فوت در استان یزد بر اساس گواهی پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها را بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۶.۶ درصد، عفونی و انگلی با ۱۲.۵ درصد، سرطان و تومورها با ۱۲.۳ درصد و تنفسی با ۹.۶ درصد اعلام کرد.

مکرمی با بیان اینکه از ابتدای سال ۸۹ تاکنون ۴۷۷ هزار جلد شناسنامه جدید برای افراد بالای ۱۵ سال در استان صادر شده است، ادامه داد: همچنین امسال ۱۵ هزار جلد شناسنامه برای افراد کمتر از ۱۵ سال و ۳۲ هزار جلد شناسنامه جدید برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شد.

وی در مورد کارت ملی هوشمند نیز بیان کرد: تاکنون ۸۷ درصد مردم استان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند و ۱۳ درصد آنها نیز هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

به گزارش مهر، بر اساس آمار ثبت احوال استان یزد، جمعیت این استان در حال حاضر یک میلیون و ۱۹۰ هزارو ۸۷۰ نفر است.

کد خبر 4808194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha