۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴

در سه ماهه نخست امسال؛

تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ۷۷ درصد افزایش یافت

تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ۷۷ درصد افزایش یافت

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۷۷ درصدی به بیش از یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۱۹ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در مدت یاد شده میزان صادرات غیرنفتی از بندر بوشهر با افزایش ۳۷ درصدی به ۵۲۶ هزار و ۵۰۶ تن و میزان صادرات نفتی با افزایش ۴۶.۵ درصدی به ۸۶ هزار و ۵۶۱ تن رسیده است.

وی بیان کرد: در مدت سه ماهه میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر رشد ۵۴ درصدی پیدا کرده و در مجموع با افزایش ۵۴ درصدی ۱۵ هزار و ۶۶۰ تی. ای.یو در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

افزایش ۲۷ درصد ورود شناورها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سه ماهه امسال شمار شناورهای ورودی بندر بوشهر با افزایش ۲۷ درصدی به ۴۷۸ فروند و شمار شناورهای خروجی با افزایش ۴۳ درصدی به ۴۵۹ شناور رسید.

شکیبی نسب ادامه داد: آمار تردد مسافر در بندر بوشهر حدفاصل این بندر تا جزیره خارگ انجام شده و طی مدت سه ماهه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسافر در این محور جابجا شده است.

وی با بیان اینکه میزان درآمد بندر بوشهر در سه ماهه امسال رشد ۱۱۸ درصدی تجربه کرده است، افزود: این مهم نویدبخش شتاب بخشی به روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر است.

شکیبی نسب افزود: با هدف توسعه فعالیت‌های بندری در بوشهر اکنون طرح‌های عمرانی مجتمع بندری نگین و بویژه جاده دسترسی با روند مطلوب و قابل قبولی در حال اجرا است.

کد خبر 6153379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha