۷ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین خبر داد:

ارزیابی و اصلاح ساختار قامتی بانوان روستایی در قزوین

ارزیابی و اصلاح ساختار قامتی بانوان روستایی در قزوین

قزوین- مدیرکل دفتر روستایی استنانداری قزوین گفت: طرح ارزیابی ساختار قامتی و آموزش حرکت اصلاحی بانوان ۱۵ تا ۴۵ سال روستایی استان قزوین در ۴۵ روستای هدف اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی طرح ارزیابی ساختار قامتی و آموزش حرکت اصلاحی بانوان روستایی استان قزوین روز شنبه با حضور رؤسای ورزش مناطق روستایی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، رئیس توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان، کارشناس رشد حرکتی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مجری طرح در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.

اکرم نجفی در این جلسه اظهار داشت: ساختارهای اسکلتی هر فردی تحت تأثیر عادت‌های غلط، سبک زندگی، نوع شغل و برنامه‌های پیش بینی شده در مسیر زندگی است و آگاهی از آسیب‌های جسمی و حرکتی می‌تواند از مشکلات بکاهد.

وی بیان کرد: متأسفانه در سنین سالمندی شاهد بروز مشکلات زیادی در سلامت جسمی زنان و مردان هستیم و از آنجا که نقش مادران سالم در ایجاد خانواده و جامعه سالم تعیین کننده است در این راستا از سه سال گذشته برنامه‌هایی برای روشنگری و شناسایی مشکلات بانوان روستایی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر بانوان و دختران روستایی از وضعیت سلامت و احیاناً مشکلات جسمی در ستون فقرات، گردن و قامت خود مطلع باشند و به موقع برای رفع و اصلاح آ ن اقدام کنند می‌توان مادران سالمی را در جامعه مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات قامتی در سنین پایین شناسایی شود با حرکات ورزشی و اصلاحی قابل درمان است و اگر مادران امروز و سالخوردگان به موقع از مشکلات و نواقص جسمی خود مطلع می‌شدند می‌توانستیم بسیاری از مسائل را حل کنیم.

نجفی یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان یک طرح اصلاح ساختار قامتی دختران و بانوان را در روستاهای هدف اجرا می‌کند زیرا آمارها نشان می‌دهد این مشکلات فقط در جوامع شهری نیست بلکه در روستاها نیز دیده می‌شود و باید
برای درمان و اصلاح آن اقدام کرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته این طرح در ۲۵ روستا اجرا شد و دستاوردهای خوبی داشت و امسال قرار است آن را در ۴۵ روستا عملیاتی کنیم.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: انحراف ستون فقرات، سر به جلو، خمیدگی قامت از مشکلاتی است که در دختران روستایی دیده می‌شود و این طرح را برای سنجش سلامت دختران و زنان ۱۵ تا ۴۵ سال اجرا می‌کنیم و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

نجفی افزود: این طرح در دو مرحله عملیاتی خواهد شد و موضوع حرکات اصلاحی در روستاهایی که طرح سنجش انجام شد و تعدادی هم به روستاها اضافه شد تا افراد تحت پوشش بیشتر شود.

وی از دهیاران و مسئولان خانه‌های ورزش روستایی استان خواست در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند و با معرفی یکی از دختران روستایی به عنوان رابط زمینه اجرای طرح را بخوبی مهیا کنند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اظهار داشت: اصلاح مشکلات قامتی در سنین بالا جواب نمی‌دهد لذا اگر بتوانیم مشکلات قامتی دختران را در سنین پایین شناسایی کنیم می‌توان به اصلاح آسیب‌ها کمک کرد.

نجفی اضافه کرد: با هماهنگی مرکز بهداشت، خانه‌های ورزش، مدارس برای برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم است همکاری لازم در اجرای طرح صورت گیرد تا به نتایج مناسب دست یابیم.

وی اضافه کرد: این طرح باید در اولویت برنامه‌های دهیاران روستاها قرار گیرد و آن را جدی بگیریم تا در پایان سال بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

نجفی اضافه کرد: اگر بانوان روستایی بخواهند به طور شخصی این آزمایش و سنجش سلامت را انجام دهند باید ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این طرح فرصت مناسبی برای آزمایش سلامت بانوان به صورت رایگان است.



 

کد خبر 4809334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha