۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۲۱:۱۴

/ گزارش مهر از همایش جلوه حجاب /

تخلف 83 درصدی واحدهای غیر مجاز در حوزه اماکن و اصناف / تشکیل کمیته ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد / کشف برخی شبکه‌های فعال ضد فرهنگی

تخلف 83 درصدی واحدهای غیر مجاز در حوزه اماکن و اصناف / تشکیل کمیته ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد / کشف برخی شبکه‌های فعال ضد فرهنگی

رئیس اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از ابتدای تیرماه جاری بنابر اعلام پیشین به اتحادیه ها و اصناف کشور ، پوشاک بدون برند و برچسب اتحادیه جمع آوری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار سرتیپ پاسدار محمد علی نجفی در حاشیه همایش جلوه حجاب ، افزود : خوشبختانه شورای اصناف کشور با همکاری مجامع صنفی و وزارت بازرگانی ، توانسته است مقوله ای به نام برند و یا همان شناسنامه کالا را مطرح کند و به مرحله اجرا درآورد .

رئیس اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد : از ابتدای تیرماه نیز ناجا به این طرح می پیوندد تا با هماهنگی اتحادیه ها و پشتوانه کمیسیون عالی نظارت ، برخوردی جدی با متخلفان کند .

وی در بخشی دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی پیرامون مأمورنماهای اخاذ در مترو ، بیان داشت : گزارشی در مورد زنان اخاذ پلیس در مترو در برخورد با بدحجابی ، نرسیده است .

 نجفی همچنین در این مراسم با بیان اینکه اصناف پوشاک کشور با جمعیتی 18 میلونی بزرگ ترین لایه صنفی را دارا هستند، از تخلف 83 درصدی واحدهای غیر مجاز در حوزه اماکن و اصناف نسبت به واحدهای دارای مجوز و ضابطه های صنفی خبر داد .

به گزارش مهر ، در این همایش که به همت شورای اصناف کشور برگزار شد ، فاطمه آلیا (نماینده مجلس شورای اسلامی) با بیان اینکه دولت و مجلس حق تعیین مد و لباس را برای مردم ندارند ، متذکر شد : با حمایت از تولیدکنندگان مد و لباس داخلی در برابر گونه خارجی آن ، می توان گرایش به مد را که بیشتر بین 15 تا 25 سالگی است ، هدایت کرد .

وی با اشاره به اینکه حتی زنان انگلیسی نیز روزی به نام «حجاب» دارند ، افزود : طرح های ما در دنیا طرفدار دارد ؛ زیرا دنیا درپی امنیت است .

آلیا یادآور شد : خوشبختانه کمیته ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد تشکیل و پیش نویس آئین نامه آن برای تصویب در هیأت دولت نیز تدوین شده است .

 در بخش دیگری از این همایش ، مهندس محمد صادق مفتح (معاون بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی) در ارتباط با برخی از فعالیت های سازماندهی شده پوشاک ، اظهار داشت : از دهه 70 رهبر انقلاب بر چند نکته تأکید فراوانی داشتند که یکی از آنها ، شبیخون فرهنگی بود .

معاون بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی متذکر شد : در این سال ها شبکه های فراوانی کارهای ضد فرهنگی کردند که برخی از آنها حتی ریشه در صدا و سیما نیز داشتند و کشف شدند .

مفتح تصریح کرد : از زمینه های شبیخون فرهنگی ، پوشش زنان و مردان است ، در این حال باید توجه داشت که عنصر غفلت نیروهای خودی نیز در این فرایند پنهان است .

کد خبر 481202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha