۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

ارائه آموزش های همگانی به ۸۰دهیار/پرده خوانی هلال احمر در ۶۰ نقطه

ارائه آموزش های همگانی به ۸۰دهیار/پرده خوانی هلال احمر در ۶۰ نقطه

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه آموزش های همگانی هلال احمر به ۸۰ دهیار بخش مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه آموزشی همگانی هلال احمر ویژه دهیاران بخش مرکزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دهیاران هسته‌های اصلی هر منطقه بوده که می‌توانند در انتقال مفاهیم و مباحث مختلف به جامعه مخاطب نقش بسزایی ایفا کنند.

وی ادامه داد: از این رو آموزش‌های همگانی هلال احمر با موضوعات آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی برای ۸۰ نفر از دهیاران بخش مرکزی برگزار شد.

شهریاری بر ارائه طرح‌های نو و مبتکرانه و جدید برای فراگیری برنامه‌های آگاهی بخشی بین افراد جامعه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، خبرگزاری و فضاهای مجازی و صدا و سیما می‌تواند آگاهی و آمادگی مردم در شرایط حادثه و بحران را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ظرفیت‌هایی مانند سازمان‌های مردم‌نهاد، ائمه جمعه و جماعت می‌تواند اهداف این هفته که به حداقل رساندن مخاطرات جامعه است، را محقق کند.

شهریاری بیان کرد: تمرین پناه گیری در قالب برنامه «پرده خوانی» در مراکز عمومی جامعه اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و مساجد از جمله برنامه‌های محوری در افزایش سطح آگاهی جامعه است.

وی با بیان اینکه این برنامه تاکنون در بیش از ۶۰ نقطه از خراسان جنوبی اجرایی شده است، افزود: در هر شهرستان دو مدرسه، دو مسجد و یک دانشگاه از مزیت‌های اجرای این برنامه بهره مند شده اند.

شهریاری بیان کرد: در قالب اجرای این برنامه تصویر پوستر پرده خوانی از طریق ویدئوپرژکتور بر روی پرده نمایش داده شده و مربیان طبق محتوا، آموزش‌های نحوه پناهگیری در زلزله را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون در قالب اجرای این طرح بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه مخاطب آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

کد خبر 4820252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha