۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸

روسیه خواستار شد؛

برگزاری نشست OPCW برای بررسی اتهام حمله شیمیایی دمشق

برگزاری نشست OPCW برای بررسی اتهام حمله شیمیایی دمشق

نماینده ویژه روسیه در سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، خواستار برگزاری نشستی در راستای بررسی گزارش‌ها پیرامون حمله شیمیایی نسبت داده شده به دمشق در آوریل ۲۰۱۸ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه خواستار برگزاری نشستی با حضور کارشناسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی (OPCW) شد که مأمور بررسی گزارش‌ها مبنی بر حمله ادعایی سوریه به منطقه دوماً در آوریل ۲۰۱۸ هستند.

گفتنی است دیروز دوشنبه، اعضای شورای امنیت بنا به درخواست روسیه، نشستی غیررسمی با هدف ارزیابی گزارش نهایی پیرامون این موضوع داشتند.

این در حالی است که در ماه میلادی نوامبر، سایت افشاگر ویکی‌لیکس از نگرانی یکی از نگارندگان این گزارش درباره تحریف حقایق بعد از ویراستاری از سوی مسئولان ذی‌ربط در سازمان ملل خبر داد.

در همین راستا، «الکساندر شولگین» نماینده ویژه روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، بار دیگر بر حل موضوع از راه تشکیل جلسه‌ای با حضور کارشناسان این نهاد و همچنین لزوم دسترسی اعضا به سایت وقوع حادثه تاکید کرد.

گفتنی است آمریکا و اروپا مدعی هستند که این حمله از سوی دولت دمشق تدارک دیده شده حال آنکه شاهدی مبنی بر اثبات این ادعا ندارند.

یک هفته بعد از طرح این اتهام، آمریکا، انگلیس و فرانسه در عملیاتی مشترک، تاسیساتی در سوریه را که ادعا می‌شد محل نگهداری تسلیحات شیمیایی هستند، با بیش از هزار موشک هدف قرار دادند.

کد خبر 4831234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha