۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد

فوت ۱۲۰۲ نفر در گلستان بر اثر سرطان/شیوع سرطان پستان در غرب استان

فوت ۱۲۰۲ نفر در گلستان بر اثر سرطان/شیوع سرطان پستان در غرب استان

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در سال گذشته هزار و ۲۰۲ مرگ ناشی از سرطان در گلستان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل پیش از ظهر شنبه در دومین جلسه مجمع سلامت گلستان اظهارکرد: در حال حاضر سونامی سرطان در کشور مطرح نیست اما سرعت رشد این بیماری نشان می دهد که در آینده کشور با این چالش روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۲۰ سال پیش مرکز ثبت سرطان در گلستان داریم، افزود: استان گلستان جزو استان هایی است که در زمینه شیوع سرطان جزو استان های اول کشور است و آمار بالایی در این خصوص داریم.

فاضل ادامه داد: سال گذشته هشت هزار و ۸۴۲ نفر مرگ در گلستان اتفاق افتاد که سه هزار و ۹۰۷ مورد (۴۷ درصد) آن براثر بیماری قلبی و عروقی بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته هزار و ۲۰۲ مرگ ناشی از سرطان در گلستان اتفاق افتاده است.

فاضل اضافه کرد: به طور میانگین سالانه دو هزار و ۷۰۰ بروز سرطان در گلستان اتفاق می افتد که منجر به فوت هزار و ۲۰۰ نفر می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و ۷۹۸ بروز سرطان جدید در گلستان روی داد، افزود: شدت برخی از سرطان ها در مردان بیشتر است و مردان عمر کوتاه تری در این بیماری دارند.

فاضل با اشاره به اینکه ۵۵ درصد سرطان ها در شهرها و ۴۵ درصد در روستاها اتفاق می افتد، گفت: آمار سرطان مری در کلاله، مراوه تپه و گرگان بالاتر بوده و سرطان پستان در غرب استان مانند کردکوی، گرگان و بندرگز بیشتر است.

وی با بیان اینکه سرطان خون در گمیشان، گرگان و کردکوی بالاتر است، گفت: معضل بیماری سرطان مرکز رادیوتراپی است که با توجه به هزینه بالا، مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد می کند.

کد خبر 4834451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha