۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۷

معاون دانشگاه بوعلی سینا:

دانشگاه بوعلی تربیت متخصصان خلاق و نوآور را اولویت خود می داند

دانشگاه بوعلی تربیت متخصصان خلاق و نوآور را اولویت خود می داند

همدان - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی سینا تربیت متخصصان خلاق و نوآور را اولویت خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر عروتی موفق در نشستی با اعضای هیئت اندیشه ورز جوانان گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه تربیت متخصصان خلاق و نوآوری است که بتوانند افق‌های نوینی را در جامعه رقم بزنند.

وی افزود: هرچقدر دانشگاه در مسیر اهداف خود تواناتر باشد و قوی‌تر گام بردارد جامعه رشد و تعالی پیدا می‌کند و بر همین اساس بین رشد و تعالی جامعه و رشد و تعالی دانشگاه و وصول اهداف یک رابطه کاملاً مستقیم وجود دارد و شکوفایی این دو به یکدیگر وابسته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا بابیان اینکه جامعه در بسیاری از بخش‌ها دچار زیرگسست است، گفت: وقتی از دانشگاه بدون دیوار صحبت می‌کنیم تعامل جدی بین دانشگاه و جامعه را توقع داریم

رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز با بیان اینکه در نسل چهارم دانشگاه‌ها باید افرادی با توانمندی اشتغال‌پذیری را تربیت کنیم، گفت: ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری گام‌هایی در این راستاست.

یعقوب محمدی فر خاطرنشان کرد: ویژگی و تعریف دانشگاه مسؤولیت‌پذیر که امروز در دنیا مطرح می‌شود، دانشگاهی است که تشریفاتی نیست و مستقل عمل کرده و برای بقا به خود متکی است.

وی افزود: دانشگاه باید در چهارچوب منطق خود که یادگیری و یاددهی است حرکت کند و در بحث مسئولیت اجتماعی نیز توسعه اخلاق و تفکر انتقادی تعهد دانشگاه به جامعه پیرامون خود است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه اگر سیستمی فکر کنیم، باید به ارتباطات بیشتر برسیم، گفت: دانشگاه بوعلی سینا با بیشترین تعداد رشته و بیش از ۴۵۰ عضو هیئت علمی این پتانسیل را دارد که در خدمت مسائل مختلف باشد و مسئولیت خود را انجام دهد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از اندیشه پویا و تفکر نقاد جوانان فعال استان، خواستار تداوم در برگزاری چنین نشست‌هایی شد.

ابوالقاسم الماسی با بیان اینکه پیش از بیان ارتباط دانشگاه و پژوهش، صنعت یا جامعه، باید تمرکز خود را بر فرهنگ سازی در زمینه ترویج مسئولیت پذیری و تعهد در آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان قرار دهیم، گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالی می‌توانند در این مسیر، پیشرو و همگام باشند.

وی گفت: اگر دانشگاه نقش خود را به درستی ایفا نکند جامعه‌ای آشفته ایجاد خواهد شد در حالی که هر جامعه‌ای برای قوام باید ارتباط مجموعه مؤلفه‌های آن در چهارچوب اخلاقی مؤثر باشد و هرچقدر این چهارچوب‌ها آسیب ببیند، جامعه آسیب‌پذیر می‌شود که متأسفانه اکنون جامعه ما این آسیب‌پذیری را دارد.

ابوالقاسم الماسی بیان داشت: متأسفانه در جامعه فعلی هرکس در هر جایگاهی بدون توجه به منافع و مصلحت‌های جامعه و به صورت جزیره‌ای کار خود را انجام می‌دهد.

کد خبر 4839666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha