۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۸

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان:

استعدادهای ورزشی بانوان نباید نادیده گرفته شود

استعدادهای ورزشی بانوان نباید نادیده گرفته شود

زنجان-معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که استعدادهای ورزشی بانوان نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهین فرهادی‌زاد بعد از ظهر یکشنبه در نشست با روسا و نواب روسای هیئت‌های ورزشی استان که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که به هیچ وجه نباید استعدادهایی را که در عرصه ورزش بانوان داریم، نادیده گرفته شود، گفت: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، باید به ورزش همگانی بیش از گذشته اهمیت دهیم.

وی با اشاره به اینکه اهمیت دادن به ورزش همگانی باعث می‌شود تا خانواده در شرایطی که شاهد تغییر سبک زندگی و فقر حرکتی نسبت به گذشته هستیم، بیشتر در فعالیت‌های ورزشی مشارکت داشته باشند، افزود: به همین خاطر یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان، توجه به ورزش همگانی است؛ چرا که با ورود جدی به این عرصه می‌توانیم نشاط اجتماعی را تقویت کنیم.

فرهادی زاده با تاکید بر اینکه بانوان در طول تاریخ ثابت کرده و نشان داده‌اند که جزو اقشار تاثیرگذارجامعه بوده و به همین خاطر باید به ظرفیت این بخش توجه ویژه‌ای داشت، تصریح کرد: بانوان جزو بااهمیت‌ترین و تاثیرگذارترین اعضای خانواده به‌شمار می‌روند و اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم، باید به سلامت این قشر اهمیت دهیم و این توجه می‌تواند با ورزش در مسیر کوتاه‌تری قرار گیرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حضور موثر بانوان در عرصه ورزش باعث می‌شود تا سایر اعضای خانواده نیز از این عضو خانواده تاثیر گرفته و حضور موثرتری در این حوزه داشته باشند، ادامه داد: امروز به این امر نیاز داریم که بین فعالیت‌های ورزشی مردان و زنان باید تعادل‌بخشی برقرار کنیم و بدانیم وجود بانوان سالم به لحاظ جسمی، باعث پرورش نسل‌هایی خواهد شد که جامعه را به سمت توسعه رهنمون خواهند کرد.

فرهادی‌زاد با یادآوری اینکه زنان جامعه ما علاوه بر مسئولیت‌هایی که در چارچوب خانواده دارند، خود ظرفیتی دارند که می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و … حضوری فعال داشته باشند، اظهار کرد: حمایت از بانوان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه ورزش برای ظهور استعدادهای بالقوه این قشر می‌تواند جامعه را از ثمرات آن بهره‌مند کند.

وی با بیان اینکه معتقدیم برای تقویت بنیه ورزشی بانوان حتی باید از مربیان خارجی نیز بهره بگیریم، بیان کرد: بانوان بارها در میادین مختلف ورزشی ثابت کرده‌اند که دارای توانمندی‌های زیادی هستند و نیاز امروز این قشر این است که زمینه حضور موثر آن‌ها در میادین ورزشی به همان میزان که به ورزش مردان اهمیت داده می‌شود، توجه شود و بی‌تردید این توجه موجب حضور موثر زنان در سایر فعالیت‌ها خواهد شد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از طرح سنجش ساختار قامتی زنان به عنوان یکی از اقدامات موثر در راستای سلامتی بانوان یاد کرد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد روند اجرای مطلوب این طرح در سایر استان‌ها هستیم ولی معقتدیم برای اینکه طرح سنجش ساختار قامتی بانوان بتواند تاثیرات خود را داشته باشد، باید شیوه‌های مناسبی را در اجرای این طرح اتخاذ کنیم.

فرهادی زاده با تاکید بر اینکه زنان نیز همانند مردان نیاز به زیرساخت‌های استاندارد ورزشی برای فعالیت موثر در این عرصه هستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا و به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در حدود ۳۰۰ پروچه ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 4842624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha