۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۳۳

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد قطب قطعی گیاهان دارویی کشور است

کهگیلویه و بویراحمد قطب قطعی گیاهان دارویی کشور است

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پتانسیل ها، استان قطب قطعی گیاهان دارویی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در بخش باغات و کشاورزی استان پتانسیل‌ها و تولیدات خوبی را داراست و باید مورد توجه قرار بگیرد.

کلانتری با اشاره به ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: بیش از ۸ درصد جنگل‌های کشور متعلق به استان است و آب‌های روان و منابع آبی آن قریب به ۱۰ درصد ظرفیت کشور را تشکیل می‌دهد.

کلانتری با بیان اینکه قریب به ۲۰ درصد ذخایر نفت و گاز کشور نیز در استان قرار گرفته و ظرفیت‌های آن در همه بخش‌ها محسوس است، گفت: در محورهای مختلف ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان داریم.

کلانتری با بیان اینکه استان ظرفیت‌های گردشگری بالایی را نیز در خود دارد، ابراز داشت: گردشگری طبیعی و تاریخی بخشی از این مهم است.

استاندار با اشاره به اینکه ۳۸۴ طرح و پروژه طی دهه فجر سال جاری به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می‌شود، عنوان کرد: ۳۲۸۰ نفر خروجی اشتغال این پروژه‌ها خواهد بود.

کلانتری با بیان اینکه یک و نیم میلیارد تومان پروژه طی دهه فجر سال جاری در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، ابراز داشت: ۸۰ درصد پروژه‌های دهه فجر سال جاری افتتاحی است.

کلانتری گفت: ۱۴۷۶ طرح و پروژه در استان داریم که از اعتبارات سال ۹۸ ابلاغ داشتند و یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان ابلاغ اعتبارات استان بوده که ۳۴۴ میلیارد تومان در حوزه پروژه‌های ملی است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم استان، اظهار کرد: استان در دوران دفاع مقدس نیز به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده و در دوران طاغوت نیز مردم آنچنان مقابل رژیم ستمگر ایستادند که متوسل به بمباران مردم غیور استان ما شدند.

کد خبر 4842879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha