وزارت دفاع چین در واکنش به تحرکات تایوان:

نظامیان چینی مصمم و آماده اند تا هر اقدامی را درهم بشکنند

نظامیان چینی مصمم و آماده اند تا هر اقدامی را درهم بشکنند

وزارت دفاع چین در واکنش به تحرکات تایوان، هشدار داد: نظامیان چینی مصمم و آماده اند تا هر گونه فعالیتی از سوی جدایی طلبان تایوان را در هم بشکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان امروز یکشنبه اعلام کرد که در واکنش به پرواز هواپیماهای چینی در اطراف این منطقه، جنگنده‌های خود را برای رهگیری بمب افکن‌های چینی اعزام کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع تایوان، چین جنگنده‌های J-۱۱ و بمب‌افکن های H-۶ خود را در حوزه کانال «باشی» در جنوب تایوان به پرواز در آورد و این هواپیماها در ادامه به سمت اقیانوس آرام رفته و سپس به پایگاه اصلی خود بازگشتند.

بیانیه وزارت دفاع تایوان در این خصوص ادعا شده است: در طول این زمان ارتش تایوان به صورتی متناسب از هواپیماهای شناسایی و نیروهای هوایی خود استفاده کرد.

به گزارش گلوبال تایمز، وزارت دفاع چین در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد: گشت‌های آمادگی رزمی ارتش چین اقدامی لازم و قانونی بوده و با هدف تأمین امنیت جاری در تنگه تایوان و صیانت از تمامیت ارضی به کار خود ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع چین در این خصوص هشدار داد: نظامیان چینی مصمم و آماده اند تا هر گونه فعالیتی از سوی جدایی طلبان تایوان را در هم بشکنند.

گفتنی است، چندی پیش چین اعلام کره بود که روابط دیپلماتیک خود با تمام کشورهایی که با تایوان ارتباط داشته باشند را قطع می‌کند.

شایان ذکر است چین به تایوان به چشم استانی متمرد نگاه می‌کند و به آمریکا نیز در خصوص حمایت از جریان‌های جدایی‌طلبانه منطقه هشدار داده است.

این در حالی است که آمریکا مدعی است فروش تسلیحات به تایوان ناقض پایبندی آمریکا به سیاست چین واحد نیست.

کد خبر 4848853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha