۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان:

پوشش ۱۰۰ درصدی زیر ساخت های ارتباطات در شعب اخذ رأی گیلان

پوشش ۱۰۰ درصدی زیر ساخت های ارتباطات در شعب اخذ رأی گیلان

رشت- مسئول کمیته فناروی اطلاعات ستاد انتخابات گیلان با اشاره به بهره گیری از دو هزار و ۵۶۰ دستگاه احراز هویت الکترونیکی، از پوشش ۱۰۰ درصد زیر ساخت های ارتباطات در شعب اخذ رأی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زاهدی پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کمیته مهم و حیاتی در پیشبرد برنامه‌ها در راستای انتخابات الکترونیک است، اظهار کرد: در این انتخابات تنها عملیات رأی گیری به صورت غیر الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتخابات تمام فرآیند ثبت نام و احراز هویت به صورت الکترونیکی است، افزود: پیگیری‌های لازم برای استفاده از دستگاه‌های مکانیزه انجام شده است.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه بهره گیری از دستگاه‌های الکترونیکی برای سرعت و سلامت انتخابات است، گفت: در این دوره تمام ۲ هزار و ۵۵۰ و یک شعبه اخذ رأی به سامانه‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ دستگاه احراز هویت الکترونیکی پشتیبان نیز برای استان پیش بینی شده تا در صورت بروز مشکل از آنها بهره گیری شود، ادامه داد: برای حفظ سلامت و امنیت اطلاعات انتخابات و شهروندان و عدم اطمینان کامل به اینترنت از شبکه اختصاصی امن وزارت کشور استفاده شده است.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته با روند سنتی رأی گیری مشکلات فراوانی در حوزه احراز هویت‌ها وجود داشت، گفت: امروز با بهره گیری از این دستگاه‌ها هم در احراز هویت‌ها و هم در سرعت انجام کار تغییر قابل توجه ایجاد شده و کل فرآیند احراز هویت در ۳۰ ثانیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت زیرساخت استان گیلان در این زمینه مطلوب بوده است، افزود: در سطح استان گیلان پوشش ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های اطلاعات را شاهد هستیم.

کد خبر 4858504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha