۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱

رئیس انستیتو پاستور :

چند نوع کیت تشخیص کرونا به انستیتو پاستور معرفی شده است

چند نوع کیت تشخیص کرونا به انستیتو پاستور معرفی شده است

رئیس انستیتو پاستور ایران از تامین کیتهای تشخیص ویروس کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر چندین نوع کیت تشخیص کرونا برای تأیید به ما معرفی شده است.

دکتر علیرضا بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کیت‌هایی که وزارت دفاع طراحی کرده را مورد بررسی قرار داده ایم، اظهار کرد: چندین نوع کیت تشخیص ویروس کرونا را به ما معرفی کرده اند که چندین مرحله برای تأیید باید بگذرانند.

وی افزود: بعد از گذراندن مراحل تأیید کیت‌های تشخیص، وارد مرحله تولید انبوه می‌شوند که این به خودی خود زمان بر است. در واقع باید کیت‌هایی به تولید انبوه برسند که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت است؛ این مرحله طولانی و زمانبر است تا اینکه کیت‌ها به تولید انبوه صنعتی برسند.

وی با بیان اینکه کیت‌هایی که اکنون به تولید رسیده اند طراحی داخلی است، گفت: در ساخت کیت‌های داخلی از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده شده که اینها را سفارش داده ایم.

بیگلری در پاسخ به اینکه آیا تحقیقات در خصوص ویروس کرونا توسط محققان کشور آغاز شده است، خاطر نشان کرد: قطعاً تحقیقات آغاز شده که نتایج آن به زودی مشخص نمی‌شود و این موضوع همچنان ادامه دارد.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص تأمین نیاز کیت‌های تشخیص ویروس کرونا نیز گفت: این کیت‌ها به اندازه کافی وجود دارند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

رئیس انستیتو پاستور ایران عنوان کرد: فناوران در حال فعالیت هستند که ساخت کیت‌های تشخیص کرونا را فراهم سازند و مراحل استاندارد را با قطعیت اعلام کنند.

کد خبر 4865573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha