۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷

آخرین آمار از گسترش ویروس کرونا در آذربایجان شرقی

آزمایش کرونای ۱۵ نفر در آذربایجان شرقی مثبت است

آزمایش کرونای ۱۵ نفر در آذربایجان شرقی مثبت است

تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین آمار از گسترش ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را ارائه داد و گفت: آزمایش کرونای ۱۵ نفر در آذربایجان شرقی مثبت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صومی روز یکشنبه در نشست خبری به خبرنگاران گفت: تا صبح امروز میانگین سنی افراد نمونه برداری شده ۵۰ سال است که نتایج کرونایی ۱۵ نفر مثبت بوده که ۴۶ درصد آنها بانوان و ۵۴ درصد مردان بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۰ نفر از بیماران مشکوک قوی به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند، افزود: کل نمونه‌های منفی ۱۲۴ مورد است و در بین ۱۵ نفر مبتلا شده در استان، مبتلایان ۱۵ الی ۷۱ ساله هستند.

صومی با تاکید بر اینکه میانگین سنی آنها ۵۱ سال است، ادامه داد: متأسفانه از مبتلایان تاکنون ۳ نفر با سنین ۵۶، ۶۱ و ۷۰ سال که در تبریز بستری بودند، فوت کرده اند که هر سه نفر آقا بودند.

گفتنی است هم اکنون کل شهرهای آذربایجان شرقی آلوده به ویروس کرونا است و تاکنون به جز شهرهای جلفا، ملکان، خداآفرین، کلیبر، عجب شیر، ورزقان و بستان آباد موارد مشکوک به کرونا در همه جا مشاهده شده است.

لازم به توضیح است که در سنین پایین علائم ابتلاء به کرونا کم است و مرگ خیلی نادر است که در بین فوت شدگان کرونایی استان، بین ۵۴ تا ۷۰ ساله بودند که هر سه مورد، مرد بودند.

کد خبر 4867374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha