۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۳۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

آموزش از راه دور رویکردی که نباید مغفول بماند

آموزش از راه دور رویکردی که نباید مغفول بماند

زنجان- رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش از راه دور باید بیش از هر زمان دیگری جدی گرفته شود.

علی بیات در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت این نوع آموزش‌ها، آموزش از راه دور را به عنوان یکی از رویکردهای این اداره‌کل برشمرد و افزود: در بحث آموزش از راه دور، آنچه که امروز بیش از همه حائز اهمیت است، موضوع آموزش‌های الکترونیکی بوده که به یکی از سیاست‌های کاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: این اداره‌کل تلاش کرده است تا فرصت‌های آموزشی متفاوتی را برای شرایط مختلف در سیاست کاری خود داشته باشد و امروز زمان آموزش از راه دور فرا رسیده است.

بیات با اشاره به اینکه این نوع آموزش برای افرادی است که به هر دلیلی شرایط سنی تحصیل روزانه را از دست داده‌اند، ادامه داد: به همین خاطر اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان اقدام به استقرار آموزش‌های الکترونیک در مدارس آموزش از راه دور کرده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مقوله آموزش از راه دور با اهداف مختلفی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف این رویکرد می‌توان به تحقق عدالت آموزش و ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر برای همه و نیز توسعه کیفی مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد.

بیات، مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه را استقرار آموزش‌های الکترونیک در مدارس آموزش از راه دور دانست و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم ماموریت خود را در این زمینه به درستی انجام دهیم، نیاز به ایجاد برخی از زیرساخت‌ها داریم که مهم‌ترین آن فراهم کردن بسترهای الکترونیکی و نیز تجهیز مدارس آموزش از راه دور و تولید محتوای الکترونیکی متناسب با ماموریت‌های این گونه مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷ مدرسه راه دور به تعداد حدود ۶۰۰ دانش‌آموز در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

کد خبر 4869667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha