۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

لغو احتمالی اعزام شمشیربازان ایران به جام‌جهانی مجارستان

لغو احتمالی اعزام شمشیربازان ایران به جام‌جهانی مجارستان

جام‌جهانی مجارستان از جمله رویدادهای تاثیرگذار در امتیاز المپیکی شمشیربازان است با این حال احتمال دارد فدراسیون ایران اعزام ملی‌پوشان کشورمان به این جام را منتفی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی شمشیربازی ۷ رویداد را به عنوان رویدادهای تعیین کننده امتیاز المپیکی شمشیربازان تعیین کرده بود. ششمین رویداد از این تقویم المپیکی از جمعه به میزبانی لوکزامبورگ آغاز می شود و مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری نمایندگان ایران در جام جهانی لوکزامبورگ هستند. فدراسیون شمشیربازی در حالی این اعزام را در برنامه خود قرار داد که پیش از این نمایندگان ایران کسب سهمیه خود در بخش تیمی المپیک را قطعی کرده اند.

جام جهانی اسپانیا، رقابت های قهرمانی آسیا، مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی مصر و جام جهانی لهستان پنج رویدادی بودند که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با حضور در آنها صاحب سهمیه المپیک شد.

با این اوصاف حضور در جام جهانی لوکزامبورگ هم تاثیری در سهمیه المپیکی شمشیربازی ایران ندارد و فقط به بهبود موقعیت نمایندگان ایران در رنکینگ جهانی و رنکینگ المپیکی کمک می کند.

به همین دلیل فدراسیون شمشیربازی ایران احتمالاً به دیگر جام جهانی باقی مانده از رویدادهای گزینشی المپیکی نماینده ای اعزام نخواهد کرد به خصوص که به خاطر بحران کرونا محدودیت های پروازی زیادی برای ایران ایجاد شده طوریکه پیمان فخری و مجتبی عابدینی سرمربی و کاپیتان تیم ملی شمشیربازی نتوانستند دیگر اعضای تیم ملی را در جام جهانی لوکزامبورگ همراهی کنند.

جام جهانی مجارستان هفتمین و آخرین رویداد مصوب فدراسیون جهانی شمشیربازی است که نتایج آن در وضعیت المپیکی شرکت کنندگان تاثیر مستقیم خواهد داشت. این جام اول تا سوم فروردین ماه (۲۰ تا ۲۲ مارچ) برگزار می شود اما هنوز مشخص است ایران نماینده ای در آن خواهد داشت یا نه.

فضل الله باقرزاه رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: ۷ رویداد برای تعیین امتیاز المپیکی شمشیربازان و تیم‌های‌شان تعیین شده اما فدراسیون جهانی فقط نتایج ۶ رویداد را برای هر شمشیرباز و تیمی محاسبه می کند. جام جهانی لوکزامبورگ که از جمعه آغاز می شود، ششمین رویدادی است که در آن شرکت می کنیم. بنابراین حضور در جام جهانی مجارستان اهمیت زیادی ندارد به خصوص که ما سهمیه خود را قطعی کرده ایم.

وی تاکید کرد: البته از حیث تجربه حضور در هر جامی می تواند مثمرثمر باشد اما در حال حاضر محدودیت های پروازی هم مشکلی است که با آن مواجه هستیم. به همین دلیل در مورد حضور قطعی در جام جهانی مجارستان به جمع بندی نرسیده ایم.

باقرزاده گفت: نمایندگان ایران پس از پایان کار خود در جام جهانی لوکزامبورگ به کشور بازمی گردند. سپس در مورد جام جهانی مجارستان به جمع بندی قطعی می رسیم اما احتمال حضور در این جام زیاد نیست.

کد خبر 4870714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha