۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان:

سامانه گردشگری مجازی در استان سمنان راه‌اندازی شد

سامانه گردشگری مجازی در استان سمنان راه‌اندازی شد

سمنان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان از راه‌اندازی سامانه گردشگری مجازی به مناسبت ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: حفظ سلامت مردم در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت جلوگیری از فراگیر شدن این ویروس اظهار داشت: ایام تعطیلات نوروز ۹۹ نگران سفر نباشیم و با گردشگری مجازی در خانه بمانیم و از سفر لذت ببریم.

وی از راه‌اندازی سامانه گردشگری مجازی در استان سمنان خبر داد و گفت: فاز اول این سامانه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه در فاز نخست این سامانه ۴۰ جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی رونمایی شد، تصریح کرد: این سامانه در چهار نسخه اپلیکیشن، نرم‌افزار، واقعیت مجازی (VR) طراحی‌شده است.

جمال بابیان اینکه این سامانه به‌صورت آنلاین کاربرد دارد و هم‌وطنان می‌توانند بدون مراجعه حضوری از این طریق از فضاهای تاریخی و طبیعی استان دیدن کنند، افزود: لیست عناوین جاذبه‌ها، لینک جانمایی در نقشه به‌صورت آنلاین، توضیحات صوتی و متنی از دیگر ویژگی‌های مهم این سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به نشانی www.mirassemnan.ir از خدمات این سامانه در ایام تعطیلات نوروزی بهره‌مند شوند.

کد خبر 4874928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha