۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

برگزاری مهمانی در گلستان سبب آلودگی جمع شد/روستاها پاکتر از شهرها

برگزاری مهمانی در گلستان سبب آلودگی جمع شد/روستاها پاکتر از شهرها

گرگان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در استان گلستان فردی به دلیل سهل انگاری و توجه نکردن به دستورات پزشک مهمانی برگزار کرد که متاسفانه تمامی افراد حاضر در آن مهمانی بیمار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سراج الدین عارف نیا صبح شنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: بستری بیماران کرونا در گلستان روند ثابتی یافته و بار افزایشی دو هفته قبل کم شده است.

وی افزود: به نظر می رسد مردم موضوع را جدی گرفته و با توجه به اینکه مراکز درمانی استان جوابگو نیست و ممکن است با کمبود تخت روبرو شویم لذا مردم باید رفتارهای بهداشتی خود را ادامه دهند.

عارف نیا گفت: روستاهای گلستان پاک تر از شهرها است لذا به روستاییان توصیه می کنیم به شهرها نیایند تا پاکی روستاها حفظ شود.

وی بیان کرد: فردی که داری علائم خفیف است می تواند به کلینیک های شبانه روزی مراجعه کرده تا درمان شود و اگر نیاز به دارو بود در گرگان به درمانگاه دزیانی معرفی می شود.

عارف نیا ادامه داد: بیمار در صورت تنگی نفس و بی حالی می تواند به بیمارستان های استان مراجعه کرده تا بستری شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از مردم از فرط اضطراب دچاری توهم بیماری می شوند که می تواند با شماره ۳۱۵۰ تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.

عارف نیا گفت: اگر شخصی آلوده شد باید تمامی شرایط ایزولاسیون را رعایت کرده تا بقیه افراد خانواده درگیر نشوند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان فردی به دلیل سهل انگاری و توجه نکردن به دستورات پزشک مهمانی برگزار کرد که متاسفانه تمامی افراد حاضر در آن مهمانی بیمار شدند.

عارف نیا گفت: ۸۰ درصد مردم با علائم خفیف درمان شده و ۲۰ درصد نیازمند بستری هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: روز به روز تجربه درمان بیماری در بین پزشکان بالا رفته و بیماری قابل کنترل شده است.

کد خبر 4877600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha