۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان:

۴۲۱ نفر در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی استان سمنان شرکت کردند

۴۲۱ نفر در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی استان سمنان شرکت کردند

سمنان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان از برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی خبر داد و گفت: ۴۲۱ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی باهدف ترویج و توسعه صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: طی سال جاری ۴۲۱ نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی در رشته‌های صنایع‌دستی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در رشته سفال و سرامیک به‌صورت تخصصی برگزار شده است، تصریح کرد: چهل‌تکه دوزی، تراش سنگ قیمتی، گلیم و قلم‌زنی از دوره‌هایی بود که به‌صورت مقدماتی و عمومی برگزار شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان با تأکید بر اینکه ۳۲۰ میلیون ریال برای اجرای این دوره‌های آموزشی هزینه شده است، اعلام کرد: دستیابی به تقویت اشتغال پایدار و رونق تولیدات داخلی از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای این برنامه‌های آموزشی دنبال می‌شود.

جمال بابیان اینکه در پایان دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان گواهی صادر می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به فراگیری هنرهای صنایع‌دستی، می‌توانند برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی به ادارات تابعه شهرستان‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 4879845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha