۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰

رئیس اتاق بازرگانی گرگان خبر داد:

کمک ۱۲۵ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی گلستان برای مقابله با کرونا

کمک ۱۲۵ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی گلستان برای مقابله با کرونا

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان از کمک ۱۲۵ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی گلستان برای تجهیز بیمارستان‌های استان و تامین مایحتاج کادر درمانی در مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد چوپانی بعداز ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان گلستان از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۲۵ میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا در استان کمک کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس نیاز سنجی انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیمارستان‌های استان به ۴۲ دستگاه ونتیلاتور نیاز داشتند که تاکنون با کمک فعالان اقتصادی استان ۵۵ دستگاه به ارزش ۷۷ میلیارد ریال خریداری شده و به تمام بیمارستان‌های استان اختصاص یافت.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان همچنین از خرید و ارسال پنج دستگاه ونتیلاتور فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی ایران خبر داد و تصریح کرد: نخستین محموله کمک‌های اتاق بازرگانی ایران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در راه است و به زودی تحویل گلستان می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین محموله اهدایی اتاق ایران شامل ۲۰ دستگاه وی تپ، شیت، ماسک و گان و سایر تجهیزات پزشکی به زودی تحویل کادر بهداشتی و درمانی استان می‌شود، ادامه داد: همچنین خیرین سلامت گنبدکاووس حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان پیامبر اعظم کمک کرده‌اند.

چوپانی با بیان اینکه اتحادیه صنف طلافروشان گنبدکاووس هم تجهیز ۳۰۰ تخت آی‌سی‌یو با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان را تقبل کرده‌اند و تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان آن را پرداخت کرده‌اند، گفت: فعالان اقتصادی گلستان گام بلندی را برای تجهیز بیمارستان‌های استان و تامین امکانات بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا در استان برداشتند که این اقدام الگویی برای فعالان اقتصادی سایر استان‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک فعالان اقتصادی در این حوزه موجب سربلندی استان گلستان شده است، اضافه کرد: همچنین با کمک فعالان اقتصادی استان نقاهتگاه بیماران کرونایی استان با ظرفیت ۲۰۰ تخت در مدت ۴۸ ساعت تجهیز شد.

چوپانی خاطرنشان کرد: خریداری ۳۰ دستگاه تخت آی‌سی‌یو، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، ۳۳۰ شلنگ برای دستگاه‌های ونتیلاتور، تهیه پارچه برای تولید پنج هزار دست لباس کادر پزشکی و ۳۰ هزار ماسک از دیگر اقداماتی است که از سوی فعالان اقتصادی استان انجام شده و کمک‌های فعالان اقتصادی برای تهیه تجهیزات برای کادر پزشکی و درمانی ادامه دارد.

کد خبر 4882035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha