۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۶:۵۱

ابوظبی هم جشنواره بین‌المللی فیلم برگزار می‌کند

سه سال پس از برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم دبی، امیرنشین ابوظبی هم نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم خود را در آینده نزدیک با بودجه‌ای کلان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در اوایل پائیز آینده، صندوق حمایت از فیلمسازان محلی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی با بودجه "نامحدود" دولتی اعلام موجودیت خواهد کرد.

امیرنشین ابوظبی که اخیراً شعبه‌ای از دانشگاه معتبر سوربن را تاسیس کرده، در تلاش است پای دانشگاه ییل را به امارات باز کند و میزبان نخستین شعبه بین‌المللی موزه لوور تا سال 2018 با صرف هزینه‌ای بسیار کلان خواهد بود، در ادامه برنامه‌های فرهنگی هنری خود جشنواره فیلم ابوظبی را از 12 تا 17 اکتبر (20 تا 25 مهر) برگزار می کند.

برای این رویداد بزرگ سینمایی بودجه‌ای هشت میلیون دلاری در نظر گرفته شده، اما نام مدیران و جزئیات برگزاری و برنامه‌های جشنواره هنوز مشخص نیست. ضمن اینکه بودجه "نامحدود" مورد نظر امیران ابوظبی برای مشارکت در پروژه‌های تولید مشترک فیلم فعلا اعلام نشده است.

خبر راه‌اندازی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در حالی اعلام شد که تنها سه سال از آغاز به کار جشنواره بین‌المللی فیلم دبی گذشته و سومین دوره آن اواخر پائیز سال گذشته با مدیریت جین ویلیامز برگزار شد. به این ترتیب جشنواره فیلم ابوظبی امسال دو ماه زودتر از چهارمین جشنواره فیلم دبی برگزار خواهد شد.

حال باید دید برگزاری جشنواره‌های سینمایی در دو امیرنشین امارات متحده عربی چه تاثیری بر فضای فرهنگی منطقه می‌گذارد و بازتاب آن در میان فیلمسازان عرب چگونه است. آنچه مشخص است اینکه جشنواره فیلم دبی در همین سه سال توانسته خود را به عنوان مقصد نهایی بسیاری از سینماگران جهان عرب و منطقه معرفی کند.

کد خبر 488243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha