۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴

رییس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار خبر داد؛

دستگیری دوصیاد متخلف در غربی‌ترین منطقه لار

دستگیری دوصیاد متخلف در غربی‌ترین منطقه لار

دماوند- رییس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار از دستگیری دوصیاد متخلف در غربی‌ترین منطقه لار خبر داد.

فرهاد زند در گفتگو با خبرنگار مهر، از دستگیری دو صیاد متخلف در غربی‌ترین منطقه لار خبر داد و اظهار داشت: مأموران محیط بانی پارک ملی لار دو صیاد متخلف را در منطقه کمردشت دستگیر کردند.

زند افزود: متخلفان که گمان نمی‌کردند مأموران محیط زیست در پاسگاه محیط بانی منطقه که پوشید از برف و خارج از دسترس است مستقر باشند، خطر گذر از ارتفاعات پر از برف را به جان خریده و از منطقه ایرا به سختی با پای پیاده راهی لار شدند.

وی گفت: صیادان که در رصد مأموران محیط بان قرار داشتند وقتی متوجه حضور آنان شدند پا به فرار گذاشتند اما در کمین گشت دیگر مأموران گرفتار و دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار بیان داشت: از متخلفان یک رشته تور ماهیگیری و ۱۵ قطعه ماهی قزل آلا کشف و ضبط شد و این دو متخلف با تشکیل پرونده جهت پرداخت جریمه نقدی و مجازات قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

زند اظهار داشت: تردد در منطقه کمردشت لار به واسطه وجود برف تا ارتفاع ۲ متر و سرمای شدید به سختی امکانپذیر است و در این فصل دسترسی از راه و با خودروهای شاسی بلند نیز تحت هیچ شرایط وجود ندارد، اما با این وجود محیط بانان در آنجا مستقر بوده و برای حفاظت از منطقه پیاده گشت زنی می‌کنند.

کد خبر 4884006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha