۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰

در گفتگو با مهر؛

اماکن تاریخی آذربایجان غربی به روی مسافران نوروزی بسته شد

اماکن تاریخی آذربایجان غربی به روی مسافران نوروزی بسته شد

ارومیه – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بسته بودن اماکن تاریخی و گردشگری استان با هدف مقابله با بیماری کرونا طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۹ با محوریت پیشگیری و مقابله با کرونا در تأسیسات گردشگری فعالیت می‌کند افزود: در حال حاضر تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان به روی گردشگران نوروزی بسته شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، مجموعه جهانی قره کلیسا در چالدران و نیز بازار تاریخی ارومیه به همراه سایر اماکن تاریخی و گردشگری استان امسال بسته بوده و میزبان مسافران و گردشگران نیستند ادامه داد: به دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده است تا در طول تعطیلات نوروزی، تور گردشگری به مقصد بازدید از این مجموعه‌های تاریخی استان تبلیغ نکنند.

جباری تعطیلی موزه‌ها، عدم پذیرش مسافر در زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی و مهمانسراها، ممنوعیت برپایی چادر و کمپ‌های اقامتی در فضاهای باز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری و تعطیلی سالن‌های ورزشی را از جمله مصوبات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.

برخورد جدی و قانونی با واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه دستورالعمل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری به تمام مدیران این واحدها اعلام شده است گفت: براین اساس طبق مصوبه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی با واحدهایی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند، برخورد می‌شود.

جباری همچنین از برخورد جدی و قانونی با مالکان منازل شخصی و سوئیت‌های اجاره‌ای بدون مجوز که اقدام به اجاره دادن این واحدها به مسافران بکنند طبق قانون خبر داد و اضافه کرد: همراهی مردم با مسئولان در راستای قطع زنجیره کرونا مهم و ضروری است و درخواست می‌شود تمام توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

وی با اشاره به تعطیلی بازارها و پاساژهای استان یادآور شد: با توجه به اینکه بازارها و پاساژهای آذربایجان‌غربی طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تا ۱۵ فرودین تعطیل هستند این موضوع فرصتی فراهم کرد تا در خلوت بازار کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل استان بازدیدی را از بخش‌های مختلف این بازار داشته باشند.

کد خبر 4884102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha