۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷

مدیر جهاد کشاورزی ورامین:

توصیه‌های جهاد کشاورزی ورامین به باغداران و کشاورزان

توصیه‌های جهاد کشاورزی ورامین به باغداران و کشاورزان

ورامین- مدیر جهاد کشاورزی ورامینبا توجه بر سرما و برودت هوا توصیه هایی برای کشاورزان و باغداران کرد.

محسن بناییان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جلوگیری از یخ زدگی باغ‌ها و محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر سردتر شدن هوا ضرورت دارد که باغداران گلستانی، شرایط فنی و توصیه‌های جهاد کشاورزی را رعایت کنند تا از سرمازدگی نهال‌ها جلوگیری شود.

وی در خصوص خسارت سرما طی روزهای آتی که با کاهش دما و بروز بارش‌ها به صورت برف و باران خواهیم بود اظهار داشت: برقراری کشیک شبانه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا الزامی خواهد بود.

بناییان با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم جهت تجهیز سیستم‌های گرمایشی و تأمین سوخت جایگزین گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله و جلوگیری از خسارات ناشی از سرمازدگی در مزارع و باغات از موارد مهمی است که با کاهش دما به توجه نیاز دارند.

وی گفت: ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و آسیب‌پذیر با عایق مناسب و محافظت به هنگام از آنها نیز از موارد مهمی است که از بروز سرمازدگی و خسارت به نهال‌ها جلوگیری خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین ضمن اعلام هشدار به بهره‌برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری جهت حفاظت از وسایل و تجهیزات عنوان داشت: محافظت از کندوها به دلیل سرما و تهیه و تأمین تغذیه کندوهای زنبورعسل و درزگیری و ایزولاسیون کندوها و کوچک کردن دریچه پرواز از مواردی است که کندوداران باید مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 4884183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha