۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹

مدیرکل مدیرت بحران استانداری کرمان:

۱۱۵ راه روستایی در جنوب استان کرمان مسدود است

۱۱۵ راه روستایی در جنوب استان کرمان مسدود است

کرمان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در حال حاضر ۱۱۵ راه روستایی در جنوب استان کرمان در اثر سیلاب مسدود است.

مجید سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تشریح آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی جنوب استان کرمان پس از سیلاب روز گذشته بیان داشت: همه راه‌های اصلی استان کرمان و استان‌های مجاور باز هستند ضمن اینکه برای راه‌هایی که دچار آسیب شده‌اند مسیر فرعی جایگزین ایجاد شده و برخی راه‌ها به صورت موقت باز هستند.

وی در خصوص وضعیت راه‌های فرعی افزود: به دلیل شدت سیلاب و فروکش نکردن آب چهار راه هنوز مسدود هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در حال حاضر از ۲۱۰ راه ارتباطی مسدود شده در اثر سیلاب ۱۱۵ راه هنوز مسدود هستند که در حال پیگیری برای رفع انسداد هستیم ضمن اینکه باید سیلاب فروکش کند و از حالت باتلاقی خارج شود.

سعیدی گفت: معمولاً بین ۱۰ تا ۱۶ روستا در یک مسیر قرار دارند و این ۱۱۵ راه گفته شده هم همین وضعیت دارند؛ که ان شاالله به زودی این مسیرها بازگشایی خواهند شد ضمن اینکه دسترسی ما به برخی روستاها با ماشین‌های سنگین و کمک‌دار به سختی امکانپذیر است.

وی به وضعیت زیر ساخت‌ها در مناطق سیل زده اشاره کرد و یادآور شد: در اثر سیلاب برق بیش از ۲۰۰ روستا قطع شده بود که با تلاش همکارانمان در این اداره، برق بیشتر روستا وصل شده و تنها برق حدود ۲۴ روستا هنوز وصل نشده همچنین در حال حاضر از ۱۵۷ روستا که در آنها قطعی آب داشتیم آب ۵۶ روستا وصل شده است و در تلاشیم تا آب بقیه روستاها هم وصل شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان تصریح کرد: به شهرستانهای کهنوج، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و ریگان در اثر سیلاب اخیر خسارت بیشتری وارد شده است که در حال ارزیابی میزان خسارات وارده به این مناطق هستیم.

سعیدی اظهار داشت: در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در شهرستانهای جنوبی استان کرمان خسارات سنگینی به راه، مسکن (شهری، روستایی، تجاری)، بخش کشاورزی، زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری، شبکه خطوط انتقال آب و برق وارد شده است.

کد خبر 4885302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha