۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین:

روستاهای قزوین در خطر کرونا قرار دارند / ضد عفونی مناطق محروم

روستاهای قزوین در خطر کرونا قرار دارند / ضد عفونی مناطق محروم

قزوین- مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: با توجه به خطر شیوع کرونا در روستاهای استان، دهیاران باید نسبت به ضد عفونی و پاکسازی روستاها اقدام کنند.

اکرم نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این روزها که استان ما درگیر ویروس کرونا است همه باید نکات بهداشتی را جدی بگیریم تا از گسترش آن جلوگیری شود.

وی افزود: از آنجا که روستاهای استان نیز در معرض این ویروس قرار دارند لازم است نکات بهداشتی در این مناطق هم جدی گرفته شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: با توجه به نقش دهیاران در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نکات مهم بهداشتی به دهیاران ابلاغ شده تا نسبت به پاکسازی و ضدعفونی روستاها موارد لازم رعایت شود.

نجفی بیان کرد: در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا مقرر شد عملیات گندزدایی روستاها با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای صورت گیرد و از پاشیدن مواد ضد عفونی کننده بر روی دستگاه‌های عابر بانک‌ها اکیداً خودداری شود همچنین دهیاران دقت داشته باشند نیازی به گندزدایی سطح معابر و خیابان‌ها به صورت گسترده نیست.

وی اظهار داشت: همچنین لازم است همه کسانی که در عملیات گندزدایی مشارکت می‌کنند مجهز به ماسک، دستکش، لباس یا کاور از جنس نایلون و پلاستیک باشند تا خودشان نیز آسیب نبینند.

نجفی یادآور شد: مکان‌های مورد نظر برای گندزدایی در روستاها شامل اطراف سطل‌های زباله، خودروهای حمل پسماند، سطل‌های نگهداری و حمل پسماند، اطراف ورودی و محوطه بیرونی و مراکز بهداشتی و درمانی، ورودی مغازه‌ها و واحدهای صنفی، ورودی و محل‌های تجمع تفرجگاه‌ها و یا توقفگاه‌های بین راهی، ورودی و محوطه اماکن متبرکه و مساجد، زیارتگاه‌ها، مراکز ورزشی و هنری، دستگاه‌های عابر بانک ورودی بانک‌ها، پارک‌ها (صندلی‌ها، وسایل بازی، وسایل ورزشی و سرویس‌های بهداشتی) پمپ بنزین‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی، کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها، ورودی و محوطه بازارهای فصلی و دائمی، ورودی ادارات و دفاتر دهیاری‌ها و شوراها، ورودی و محوطه ترمینال‌های بین شهری و روستایی است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین افزود: مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین ماده گندزای محیطی ترکیبات هیپو کلرید سدیم است که نحوه تهیه و استفاده از محلول گندزدای محیطی، تواتر زمانی و واحد متوالی گندزدایی نیز طی دستورالعملی به همه واحدهای تابعه ابلاغ شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های دهیاران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از آنان خواست به منظور ساماندهی و نتیجه بخش بودن اقدامات بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا و همچنین جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی آتی، نسبت به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ابلاغی توسط مدیریت بحران استان توجه کنند.

نجفی اظهار امیدواری کرد با همکاری روستاییان و رعایت نکات بهداشت فردی و گروهی بتوان از شیوع ویروس کرونا در روستا جلوگیریو به سلامت مردم کمک کرد.

کد خبر 4885694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha