۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵

پایان دفن روزانه ۸۰ تن زباله‌های خانگی در پیشوا

پایان دفن روزانه ۸۰ تن زباله‌های خانگی در پیشوا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از آغاز انتقال زباله شهرستان پیشوا به سایت تفکیک پسماند و دفن بهداشتی زباله چرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امامعلی یگان زاده با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی شهرستان پیشوا نزدیکی محل دفن زباله پیشوا به مناطق مسکونی بود که با پیگیری این اداره و نظارت مستقیم دادستان شهرستان و همت شهرداری و بخشداری‌ها این مشکل برای همیشه رفع و روزانه حدود ۸۰ تن زباله شهرستان پیشوا به سایت تفکیک پسماند و دفن بهداشتی زباله چرمشهر انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سالیان گذشته مشکلات زیادی در مرکز دفن زباله شهرستان پیشوا وجود داشت که باعث تهدید بهداشت عمومی و همچنین تخریب و آلودگی محیط زیست می‌شد، افزود: خوشبختانه با انتقال زباله‌های شهرستان به مرکز دفن پسماند چرمشهر و پلمپ و مسدود شدن مسیر ورود به مرکز دفن زباله شهرستان پیشوا این معضل به طور کلی رفع شد.

یگان زاده در ادامه گفت: با توجه به حجم بالای تولید پسماند در کشور و هزینه بر بودن جمع آوری، انتقال و دفن این پسماندها می‌توان با چند راهکار ساده از هدر رفت سرمایه شهرداری‌ها که باید صرف عمران و آبادانی شهرها شود جلوگیری کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا در پایان اظهار داشت: کاهش حجم زباله‌ها راهکارهای ساده ای دارد که مواردی از قبیل تفکیک پسماندهای تر و خشک در منزل، استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف، استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای نایلون از این جمله هستند.

کد خبر 4903238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha