۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:

برنامه های ویژه گلابگیری امسال در شهرستان کاشان برگزار نمی شود

برنامه های ویژه گلابگیری امسال در شهرستان کاشان برگزار نمی شود

کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور برنامه های ویژه گلابگیری در اردیبهشت امسال در شهرستان کاشان برگزار نمی شود.

مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد بحران شهرستان کاشان تمام مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی شهرستان کاشان تا اطلاع ثانوی تعطیل است، اظهار داشت: برنامه‌های ویژه گلاب‌گیری در اردیبهشت ماه امسال در سطح شهرستان کاشان برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کل کشور ابراز داشت: شهرستان کاشان تا اطلاع ثانوی از پذیرش هرگونه گردشگر و مسافر معذور است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین از تعطیلی تمامی مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی شهرهای نیاسر، برزک و قمصر نیز خبر داد و تصریح کرد: هتل‌ها، بوم گردی‌ها و همچنین سفره خانه‌های سنتی نیز در سراسر سطح شهرستان کاشان از پذیرش مسافر و گردشگر معذور هستند.

وی خاطرنشان کرد: از عموم هموطنان و گردشگران عزیز می‌خواهیم در تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه به شهرستان کاشان سفر نکنند تا امیدواریم که بعد از شکست کرونا و عادی شدن شرایط در خدمت گردشگران باشیم.

تدوین تقویم گردشگری کاشان با بیش از ۱۰۰ رویداد

سرمدیان در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه و تدوین تقویم گردشگری شهرستان کاشان خبر داد و اضافه کرد: این تقویم بیش از ۱۰۰ رویداد فرهنگی، هنری و گردشگری شهرستان کاشان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تقویم با همکاری شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان کاشان تهیه شده است، گفت: آئین رونمایی از این تقویم بهمن ماه گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان هدف از تدوین و تهیه این تقویم را توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: ما در چهار فصل سال برای شهرستان کاشان برنامه گردشگری داریم و این برنامه‌ها فقط محدود به فروردین و اردیبهشت نیست.

میانگین اقامت هر گردشگر در کاشان یک روز و نیم است

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین اقامت هر گردشگر در کاشان یک روز و نیم است، تاکید کرد: امیدواریم با تهیه تقویم گردشگری و اجرای برنامه‌های آن میانگین اقامت گردشگران در شهرستان کاشان پس از دوران کرونا، به سه الی چهار روز افزایش پیدا کند.

سرمدیان افزود: با اجرایی شدن تقویم گردشگری، شهرستان کاشان به عنوان یک مقصد گردشگری در ایران و جهان معرفی می‌شود.

کد خبر 4905860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha