۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۴

نزدیک به ۴ هکتار از مراتع استان قزوین دچار آتش سوزی شد 

نزدیک به ۴ هکتار از مراتع استان قزوین دچار آتش سوزی شد 

قزوین- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از آتش سوزی مراتع استان به وسعت ۳.۸ هکتار در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن قاسم زاده روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی با بیان اینکه نزدیک به ۴ هکتار از مراتع استان قزوین دچار آتش سوزی شد، اظهار کرد: آتش سوزی مراتع در سال جاری متعلق به اراضی کوهین و بخش مرکزی شهرستان قزوین بود.

وی با بیان اینکه باید از گسترش آتش سوزی در مراتع جلوگیری شود، اضافه کرد: هنگام آتش سوزی تمام وحوش از منطقه خارج شده و امنیت اجتماعی به هم می‌ریزد، بنابراین اولویت باید بر پیشگیری از گسترش آتش باشد.

قاسم زاده در خصوص اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع تشریح کرد: خرید ۵۰ ست کامل خاموش کردن آتش، تشکیل ۱۷ تیم تخصصی و واکنش سریع، خرید دوربین با قدرت ۶۰ برابر بزرگنمایی، تالیف کتاب‌های ترویجی برای کودکان، ارسال پیامک، تحویل آتشکوب به روستاییان و تجهیز خودرو و امکانات فیزیکی از اقدامات اداره کل در حوزه کنترل آتش سوزی است.

این مسوول به سوختن بخش عظیمی از جنگل‌های لات در شمال استان قزوین اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از این اتفاقات ناگوار لازم است که همه دستگاه‌ها پای کار باشند و اجازه ندهند خسارات گسترش یابد.

قاسم زاده آتش سوزی در جنگل‌ها را مهم‌تر از مرتع عنوان کرد و گفت: مراتع پس از سوختن در سال‌های آینده با بارندگی خود را بازسازی می‌کند، اما سوختن جنگل جبران ندارد، به ویژه درختان اورس که حاوی مواد رزین بوده و هنگام آتش سوزی شعله‌ور شده و عملیات خاموش کردن را دشوار می‌سازد.

کد خبر 6153147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha