۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹

نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها:

نمایندگان مجلس تأمین بودجه شوراهای پایه و فرادست را پیگیری کنند

نمایندگان مجلس تأمین بودجه شوراهای پایه و فرادست را پیگیری کنند

همدان - نماینده همدان در شورای عالی استان ها گفت: نمایندگان مجلس نحوه تأمین بودجه شوراهای پایه و فرادست را به‌منظور استقلال منابع مالی شوراها و تعریف منبع مالی مناسب برای آنان، پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بادامی‌نجات صبح شنبه در جلسه شورای شهرستان همدان که با حضور منتخب مردم همدان و فامنین در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با محوریت بررسی مشکلات و موانع حوزه شورای‌شهرها به‌ویژه شورای شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه شورای شهرستان در قانون اساسی تعریف شده اما جایگاه واقعی آنان نادیده گرفته شده و جای نگرانی وجود دارد.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نحوه تأمین بودجه شوراهای پایه و فرادست را به منظور استقلال منابع مالی شوراهای روستاها، بخش‌ها، شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها و همچنین شورای عالی استان‌ها و تعریف منبع مالی مناسب برای آنان، پیگیری کنند تا این مجموعه‌های مردمی بتوانند حداقل جلسات خود را برگزار کنند.

بادامی نجات با بیان اینکه متأسفانه شورای شهرستان‌ها در سراسر کشور به دلیل عدم وجود منابع مالی تعطیل است و جلسات برگزار نمی‌شود؛ افزود: شورای شهرستان همدان با وجود اینکه هیچ منابع مالی برای آن تعریف نشده به صورت منظم جلسات خود را برگزار می‌کند.

بادامی‌نجات با توجه به ارتباط مناسب مجلس و شورا در دوره گذشته، عنوان کرد: لوایح خوبی از طریق شوراها و شورای عالی استان‌ها به مجلس ارسال شد که اصلاح قانون شوراها و قوانین بالادستی که مربوط به استفاده از ظرفیت شوراها و مدیریت‌شهری محسوب می‌شود، از جمله لوایح مختلف ارسالی به مجلس است.

وی ادامه داد: طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری از جمله لوایحی بود که متأسفانه کلیات آن در مجلس رأی نیاورد که البته این مهم اصلاح و مجدد ارسال می‌شود.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها هم از دیگر مواردی بود که در مجلس مورد تصویب قرار گرفت و کمک بزرگی به شهرداری و شورا بود اما متأسفانه در شورای نگهبان، رد شده است.

بادامی‌نجات با تأکید بر لایحه درآمدهای ارزش افزوده، گفت: یکی از دلایل شکست این طرح، عدم شفافیت در توزیع این منابع است که در صورت مشخص شدن شیوه توزیع آن، به‌راحتی می‌توان مطالبه‌گری داشت تا شرایط مدیریت‌شهری به شیوه‌ای مناسب، پیش برود.

وی همچنین گفت: لایحه دیوان محاسبات شهری که از طریق شورای شهر تهران به شورای عالی استان‌ها رسیده به‌زودی در شورای عالی استان‌ها بررسی می‌شود و به‌منظور بررسی بیشتر به مجلس ارسال خواهیم کرد تا دیوان محاسبات شهری هر چه سریع‌تر، تشکیل شود.

بادامی‌نجات با توجه به اینکه بخشی از منتخبان مجلس یازدهم با مجموعه مدیریت‌شهری و شوراها غریبه نیستند؛ ابراز امیدواری کرد: در دوره مجلس یازدهم، تعاملات بین شوراها و مجلس بهتر شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها، بیش از پیش بهره‌مند شویم.


 

کد خبر 4908908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha