۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰

سرپرست میراث فرهنگی نمین خبر داد:

برگزاری جشنواره گلیم/ حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در صنایع دستی

برگزاری جشنواره گلیم/ حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در صنایع دستی

اردبیل- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین از برگزاری جشنواره گلیم و بافته‌ های داری در شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد روشنایی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به شعار سال تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید امسال تلاش می‌کنیم تا در این زمینه به ویژه در حوزه صنایع دستی اقدامات و فعالیت‌های خود را توسعه و گسترش دهیم.

وی از برگزاری جشنواره گلیم و بافته‌های داری در شهرستان نمین خبر داد و افزود: گلیم از جمله صنایع دستی این منطقه به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم در جهت معرفی هر چه بیشتر آن گام برداریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین بیان کرد: امسال همچنین در راستای رونق تولیدات صنایع دستی توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

روشنایی‌فرد از مشارکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: کمک و حمایت از تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنایع دستی نیز با جدیت دنبال می‌شود تا این اقدام زمینه‌ساز ایجاد انگیزه در بین فعالان این بخش شود.

وی توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در صنایع دستی، ثبت نشان‌های ملی و جغرافیایی، باز زنده‌سازی رشته‌های صنایع دستی و مستند نگاری، مطالعات و پژوهش در این رشته‌ها را از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: تکمیل و بازسازی سالن نمایشگاه دائمی و مرکز عرضه صنایع دستی و نیز تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی نیز از برنامه‌های سال جاری میراث فرهنگی شهرستان نمین است.

کد خبر 4909941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha